המשפיע נפטר

ברוך דיין האמת: רבי קלמן גולדשמידט זצ"ל

היהודי שלא הפסיק להודות לה': לאחר כשלוש שנים של מאבק במחלת הסרטן, הלך לעולמו המשפיע הרה"צ רבי קלמן גולדשמידט זצ"ל, מבכירי משפיעי חסידות ברסלב (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבי קלמן גולדשמיט זצ"ל (צילום: דוד זר)

עמוד המוסר: הלך לעולמו המשפיע הרה"צ רבי רבי קלמן גולדשמידט זצ"ל לאחר שנאבק בשנים האחרונות במחלה הארורה. הלוויתו תצא בשעה 18:00 מבית המדרש ויז'ניץ ברחוב קצלנבוגן 70 בהר נוף להר הזיתים.

בשעות הצהריים (חמישי) הוזעקו כוחות ההצלה לביתו שבשכונת הר נוף בירושלים לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי, ולבסוף - בצער רב - נאלצו לקבוע את פטירתו.

רק בחג הפסח האחרון שוחרר ר' קלמן ז"ל מבית החולים 'הדסה עין כרם', כנגד כל הסיכויים, והעביר מסר לציבור: "לפני עשרה ימים הייתי מת כאן", הוסיף רבי קלמן, "ועכשיו, עשרה ימים, אני הולך לעשות פסח בבית, זה לא מובן מאליו, רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב, הרב'ה שלי, לימד אותי, שעם ישראל באחדות זה דבר שאי אפשר לעמוד בפניו, ואני רוצה שתמיד, תמיד עם ישראל, יהיה מאוחד. אהבת ישראל, אהבת ה', אהבת התורה. כח האהבה כובש הכל".

הרב קלמן הוסיף: "אני אוהב את כולכם, אני אוהב את כל מי שמתפלל עלי, אני מעריך ומוקיר, כל מי ש(קיבל) משהו, קבלה.. איזה משהו שקיבל עליו, או השתדל בשבילי, שהקב"ה ישלם לכם".

התיעוד האחרון: ר' קלמן משתחרר מבית החולים בערב פסח האחרון

לפני כשלוש שנים התבשר ר' קלמן על המחלה בגופו, אך במקום להיכנס ליאוש ומשברים החליט לצחוק על המחלה: "לפני כשלושה שבועות, כשנודע לי, שיש לי פה (בבטן, י"כ) גידול, לא יכולתי להכניס אצבע (לבטן. י"כ), זה היה כמו כדור מנופח שלא יכול לחדור האצבע, עכשיו בזכות הצחוק - תראה", אמר ר' גולשמיט בסרטון שצולם בביתו ימים לאחר שנודע על המחלה הארורה.

"ה' מחנך אותי, אוהב אותי, אוהב אותי מאוד, קרוב אלי, כל לילה יש לנו שיח, לא בשמיים - לא בעבר לים, פה, בבטן, כל לילה יש לי שיחה אתו", הוסיף הרב גולדשמידט בדברי האמונה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר