הקרבות בסיעות המקומיות

דרעי התייאש מבני ברק; 'לרחם על אריה; צריך לטפל בגנון'

הבחירות המוניציפליות המתקרבות מכניסות את ש"ס ואת היו"ר דרעי לתזזית. דיון מעמיק שהוא קיים לאחרונה חשף את עומק הבעיות של ש"ס המקומית ברחבי הארץ, והוביל למפנה בקשר לב"ב (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דרעי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מיואש מהמחלוקת הפנים-ספרדית בעיר בני ברק, והתבטא כי אין בכוונתו להתערב בנושא.

בשבוע שעבר קיים השר דרעי מספר ישיבות ארוכות בהשתתפות חברי כנסת מתנועתו ומקורביו הבכירים, כדי לדון בנושא הבחירות לרשויות המקומיות.

במהלך הישיבה, ניתוחו המשתתפים כל עיר: המצב הפנימי בה, האפשרות להיחלשות והמחלוקות הפנימיות בסיעות המקומיות.

"זה פשוט מדהים", אומר ל'כיכר השבת' גורם שנכח בישיבה. "בכל עיר יש קרבות פנימיות כאילו מדובר בקרב על נשיאות ארצות הברית. פשוט לרחם על אריה שצריך לטפל בגנון הזה".

"אתה צריך להבין את התסכול", ממשיך ומתאר גורם בלשכת השר. "הוא עסוק בכל נושאי משרד הפנים, ובמקביל בחוקי הגיור והגיוס, חוקים דרמטיים. אין לו דקה של מנוחה, דקה. ואז הוא צריך לטפל באיזה סכסוך של שני חברי מועצה שמתעמתים על מקום ראשון. זה מפריע בעשייה".

העיר המרכזית, בה המחלוקת קשה מכולם, היא בני ברק. גם כי הגאון רבי מאיר מאזוז מנהיג 'יחד' מחזיק בה בכוח לא מועט וגם כי הגאון רבי דניאל זר הודיע שיקים מפלגה שתרוץ נגד ש"ס המקומית.

לכל זה מצטרפת כזכור משפחת הרבנים בן שמעון, שכבר הודיעו בעבר שלא יתמכו במפלגת ש"ס, לאחר שמוסדותיהם בעיר לא קיבלו בה נציגות.

דרעי עם הגר"ש בעדני (צילום ארכיון: Yaacov Cohen/FLASh90)

"אני לא הולך לשבור את הראש בבני ברק", התבטא כאמור דרעי בימים האחרונים. "הגאון רבי שמעון בעדני מטפל בה, ואני לא הולך להכניס לשם את הראש".

גורם בש"ס, המעורב בנעשה בבני ברק, מסביר ל'כיכר השבת': "אריה מיואש. אין לו את הכוחות להתעסק בכל הבלגן הפנימי הזה בעיר. יש שם הרבה עניינים אישיים. מכל מה שהוא יעשה, יהיו חצרות שיפגעו. בשביל זה יש את הרב בעדני, חבר מועצת חכמי התורה ותושב העיר, והוא יכריע שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר