בחירות - היתרון הופך לחיסרון!

בחירות הן חגיגה דמוקרטית, שיטת הממשל שהפכה את העולם לטוב יותר ואת האזרחים לנחשקים לפתע בעיני השלטון. ובכל זאת מסתבר, אין טוב בלי רע * כשהבחירות עצמן הופכות למלחמת איש באחיו (דעות)

עו"ד עומר ינקלביץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, נתי שוחט)

פעם בכמה שנים הוא מופיע. אורח פרובלמטי שמגיע ללא שליטתנו, אבל יש לנו בקרה והשפעה על התנהגותו. בחירות – ברוכות הבאות. או שלא!

בחירות הן חגיגה דמוקרטית, שיטת הממשל שכנראה הפכה את העולם לטוב יותר, ואת האזרחים לנחשקים לפתע בעיני השלטון. ובכל זאת מסתבר, אין טוב בלי רע. כשהבחירות עצמן הופכות למלחמת איש באחיו - היתרון הופך לחיסרון.

בבחירות הקרובות, כך נדמה כעת, והלוואי ואתבדה, המאפיין הדומיננטי ביותר זהו הפילוג הפנימי. יד איש באחיו. אשכנזים, ספרדים וחסידים האחד נגד השני – לא חשוב הסדר. בריתות ישנות נופלות ובריתות חדשות נרקמות. הסכינים ארוכות וחדות מאי פעם, והפצעים ידממו עוד זמן רב אחרי שוך הדי הקרבות.

קטונתי מלחלק עצות פוליטיות, בוודאי לא לנציגי ציבור ותיקים, מוערכים ומנוסים. כל חפצי הוא לחדד נקודה אחת חשובה:

בשנים האחרונות אני מקדישה את זמני לעשייה חברתית במסגרת קרן 'רק התחלנו' מטרת הקרן: קידום נושאים וערכים חברתיים. השאיפה שלנו היא לגרום לאנשים ברבדים השונים להצליח להתקדם. להעביר הלאה לאחרים את המסר,. שצריך לעזור לא רק כשזו מצווה, אלא לסייע מתוך הבנה שזו דרך חיים, ולהבין שזה מה שהופך אותנו לבני אדם אכפתיים, טובים ומשמעותיים באמת.

במסגרת הפעילות קידמנו שורת מיזמים משמעותיים. כמו מיזם 'אמנות ואמונה' למען האמנים החרדים, מסעות שואה מזווית יהודית- רוחנית עוצמתית, תכנית מנהיגות חרדית ועוד. בכל התכניות הללו, ורבות אחרות, אנו שמים דגש על מטרה מרכזית אחת: עשיית דברים טובים ומשמעותיים.

אל מול העשייה הזו, אני מביטה בחרדה אל הבחירות שבפתח. הן מתאפיינות יותר מכל בדם רע, יריבויות אישיות, שנאות ונקמות, יצרים והשמצות. ההרס שהבחירות הללו יוצרות, עלול חלילה להיות גדול מהתועלת שבעצם עריכתן.

פוליטיקאים מוערכים שלנו, שימו לב לרחשי הציבור. אני שומעת את הציבור הזה מדבר, ומעבר לכל ההתעניינות הטבעית בפוליטיקה, ישנן יותר ויותר אמירות כואבות על המצב. אנשים שמדברים מדם ליבם, כואבים יותר מכל את העובדה שהבחירות הללו הופכות למדורה אחת גדולה ששורפת כל מה שבסביבתה. את נזקי השריפות הללו ייקח עוד זמן רב לתקן.

בוגרי המסעות לפולין, מבינים אולי יותר במה המדובר. שם, אל מול הזוועות, שומעים על מסירות הנפש ההדדית, ומבינים כמה הלכידות הפנימית שלנו חשובה וחיונית.

אין בכוונתי להעניק עצות. אני רק מבקשת מכם נציגנו – שימו לבכם ומחשבותיכם גם ליום שאחרי. היו קשובים לרחשי לב הציבור המואס במריבות. אין לי ספק, שניתן לנהל מערכת בחירות עניינית, שאינה מותירה משקעים מרים לאחריה.

ערב חג הסוכות – הביטו אל ארבעת המינים - הם שונים, אבל בכל זאת המצווה היא לאגד אותם יחד. לא בטוח שהפירוש הזה שלי מופיע במקורות, אבל מותר לכם לאמץ אותו. נסו גם אתם, להישאר בסוף ציבור אחד שלם. ומאוחד.

חג שמח!

• הכותבת היא עו"ד, מייסדת ומנכ"לית של קרן 'רק התחלנו' המהווה פלטפורמה למיזמים חברתיים, המפעילה את מיזם 'אמנות ואמונה-המרכז לאמנויות ברוח יהודית', תכנית מנהיגות חרדית 'מנהיגות באמונה', 'עלמא - סיוע משפטי לנשים במצוקה' ושורת מיזמיים חברתיים נוספים בציבור החרדי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית