הישיבה ניצלה

ראש הישיבה גייס תרומות ומסיבת חנוכה הפכה ל'הודיה'

ישיבת "שערי שמועות" בבית חלקיה נקלעה למצוקה כלכלית כבדה, אך מסיבת חנוכה בישיבה הפכה למסיבת הודיה לאחר שראש הישיבה הרב אריה שפירא חשף כי גייס סכום כסף עצום לישיבה (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
היכל הישיבה (צילום: שמוליק וינרייך P360)

ראשי הישיבות ניצבים פעמים רבות בפני שוקת שבורה וחוסר אונים, בגלל החובות העצומים של הישיבה, שרק הולכים ומתעצמים. זה מה שקרה בשנה האחרונה בישיבת 'שערי שמועות' שבבית חלקיה. צוות הר"מים בישיבה לא קיבל משכורות במשך עשרה חודשים, ופתרון לא היה נראה באופק.

"ראשי הישיבה אמרו שמעולם לא נסגרה ישיבה על עניין כלכלי", מספר ל'כיכר השבת' אחד הבחורים בישיבה, "אך היו דיבורים כי אם המצב הקשה יימשך, יצטרכו להודיע על סגירה של הישיבה".

אך במסיבת החנוכה שנערכה בישיבה, עד השעות הקטנות של הלילה בליווי תזמורת, ריקודים ושירה אדירה, התברר לבחורי הישיבה כי זו איננה מסיבת חנוכה רגילה, אלא מסיבת הודיה של ראש הישיבה, הגאון רבי אריה שפירא.

ראש הישיבה הגר"א שפירא (צילום: שמוליק וינרייך P360)

הרב שפירא אמר בנאומו כי לא היה שום אפשרות טבעית לצאת מהמצב הכספי הקשה של הישיבה, אבל כשהקב"ה רוצה בהצלחת מקום התורה שבו לומדים את תורתו של בעל 'קונטרס הביאורים', שעל שמו נקראת הישיבה - מרן הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, יש גם דברים מעל הטבע.

ראש הישיבה סיפר לבחורים המופתעים כי השיג סכום כסף עצום כתרומה לישיבה ואמר כי היה "ניסי ניסים".

ל"כיכר השבת" נודע כי התרומות נאספו בנסיעות של ראש הישיבה לארצות הברית.

"כמה תרומות ענק גמרו את כל חובות הישיבה לספקים, לגמ"חים, ולתשלומי משכורות", מספר אחד מבחורי הישיבה בהתרגשות ומוסיף כי "התחילו לבנות באלול בבית חלקיה בניין קבע חדש לישיבה והתרומה תקדם זאת. זה ממש נס חנוכה".

ל'כיכר השבת' נודע כי ישיבות רבות נמצאות במצב כלכלי לא פשוט וזקוקות לנס דומה, כך למשל בישיבת 'עטרת ישראל', בישיבת אור יהודה, בישיבה 'בית שמואל' ורשת הכוללים 'יששכר באהליך'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר