"נסגור איתו חשבון"

התפתחות דרמטית במצוד אחרי "המחבל מברקן"

"אנחנו מחפשים את נעאלווה במקומות שהציבור לא מדמיין", אומר היום גורם המעורה בחקירת הפיגוע האכזרי שביצע המחבל במפעל בברקן, וחושף כי ישנה התפתחות דרמטית. כל הפרטים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל המסוכן (צילום: מתוך פייסבוק)

חודשיים חלפו מאז הפיגוע הנורא שהתרחש במפעל שבאזור התעשייה ברקן, בו רצח אשרף נעאלווה שני עמיתים לעבודה, זיו חג'בי יחזקאל וקים לבנגרוד יחזקאל - והוא עדיין לא נלכד. כעת אומר גורם המעורה בפרשה: "יש התקדמות דרמטית בחקירה".

כוחות הביטחון מנהלים אחרי המחבל מצוד ממושך, אך הוא - כך מסתבר - מיטיב להסתתר. לפי הדיווח ב-ynet הנחת העבודה היתה, בהתבסס על אירועים קודמים, שלכידתו היא עניין של זמן בלבד - הנחה שכמובן התפוגגה.

החשש הגדול במערכת הביטחון הוא מפיגוע נוסף שנעאלווה יבצע, משום שהוא ככל הנראה עדיין בנשק בו ביצע את הפיגוע האכזרי.

כזכור, ב-7 באוקטובר הגיע המחבל בן ה-23 למפעל אלון שבברקן, בו עבד, כפת באזיקונים את קים לבנגרונד יחזקאל וירה בה למוות, כמו גם בזיו חג'בי - הי"ד. מיד לאחר מכן הוא הצליח לברוח מהמקום, במסע הימלטות שראשיתו תועד במצלמות האבטחה, ומאז הוא במקום מחבואו שככל הנראה ארגן לעצמו טרם הפיגוע.

זיו וקים הי"ד, שני הנרצחים בפיגוע (צילום משפחתי)

מאז, כוחות הביטחון ממשיכים לנהל אחריו מצוד אינטנסיבי ואינם נחים לרגע. אם בשבועיים הראשונים הם התרכזו בסריקות פיזיות בשטח - בתעלות, במערות וכדומה - בהמשך עבר המאמץ בעיקר למישור המודיעיני, בניסיון להשיג מידע אודותיו.

לא מעט פלסטינים כבר נעצרו, ב-10 פשיטות שונות, בחשד שסייעו לו בהספקת מזון ובארגון מקום מסתור במהלך מנוסתו. כוחות הביטחון ממתינים כל העת לשגיאה ראשונה שיעשה נעאלווה, שאולי תוביל למעצרו המיוחל.

כאמור גורם המקורב לחקירה חושף כעת, בשיחה ל-ynet, כי "יש התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה. מתנהלים אחריו חיפושים במקומות שהציבור לא מדמיין".

המחבל נמלט מזירת הרצח (צילום: מתוך ynet, באדיבות "אנשי הדממה")

עוד הוא אומר: "ההנחה שלנו היא שהוא מסתתר באזור יו"ש, אולי בבקעת הירדן. הנחת העבודה היא שהוא חמוש ומסוכן. אנחנו חייבים לעצור אותו לפני שיבצע פיגוע נוסף, ולסגור איתו את החשבון".

יצוין, כי צוות של הימ"מ (היחידה ללוחמה של המשטרה) נמצא תמיד בכוננות בבסיס, מוכן להקפצה, לכל מידע שיבוא אודות המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר