אלמוגים קסומים ואמירה פוליטית: צבע השנה של פנטון ל-2019

חברת הצבעים האמריקאית פנטון הכריזה על הצבע של השנה: "קורל חי" - ואתם עומדים לראות אותו בכל מקום. אז מה זה בכלל גוון "Living Coral", איך בוחרים את צבע השנה ובאיזה אופן הוא ישתלב בחלל שלנו? (עיצוב פנים)

חיפוי קיר מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית (צילום: ARTE)

כמדי שנה ב-20 השנים האחרונות, חברת הצבעים האמריקאית פנטון הכריזה על צבע השנה שנבחר ללוות אותנו ב-2019. למי שטרם התעדכן, מדובר בצבע "קורל חי" (באנגלית: Living Coral), שילוב קסום של ורוד וכתמתם, ויש אפילו שיגידו שגם של גוונים זהובים.

מדוע הבשורה של חברת פנטון כה חשובה, אתם תוהים? כי במשך השנים היא הצליחה לבסס לעצמה בתעשייה סטטוס של מומחית - הצבעים שנבחרים על ידה בחודש דצמבר של כל שנה, זוכים להכרה מסביב לעולם ומשפיעים באופן ניכר על התעשייה ועל הפרטים שנמכרים וימכרו במהלך אותה שנה.

מקרר של TEKA (צילום: ג'ו לידס)

האימפקט מאסיבי וחוצה תחומים, כך שבכל שנה ניתן לראות איך העיצוב התעשייתי, עיצוב הפנים ועולם האופנה מאמצים בחיבוק את המלצת החברה ומשיקים קולקציות שונות עם ה-צבע.

איך בוחרים את "הצבע של השנה"?

זה אולי נשמע כמו תהליך שרירותי, הרי איך יכולים לצפות מראש מה יהיה הצבע שישלוט בעתיד? ובכן, קודם כל: הבחירה רחוקה מלהיות רנדומלית. למעשה, היא מבוססת על מגמות שנצפו על ידי מומחי החברה במהלך השנה החולפת, והם שואבים את השראותיהם מכל מה שאתם רק יכולים לדמיין; החל מטקסטורות וחומרים חדשים, דרך טכנולוגיות מפתיעות ועד לאירועי ספורט שהותירו חותם ברמה העולמית. אגב, גם כאן הרשת החברתית תופסת מקום, ומהווה אף היא זירה משמעותית שדרכה בוחנים את המגמות האחרונות בעולם הצבעים.

ההשראה לצבע הן שוניות האלמוגים הקסומות שידועות בעיקר בזכות יופיין והצבעים המרהיבים שלהן. מבלי להתכוון, בחירת הצבע מגלמת בתוכה לא רק אמירה אופנתית, אלא גם פוליטית וחברתית, שכן היא מזכירה לנו את ההשלכות של ההתחממות הגלובלית והפגיעה שלה בטבע ובבעלי החיים, וביניהם שוניות האלמוגים שהולכות ונעלמות בעקבות התחממות האוקיינוסים.

בין המעצבים הראשונים והמובילים שהצטרפו למגמת הקורל הוא מארק ג'ייקובס שעיצב קולקציה בצבעי פסטל שכללה 3 פריטים בגווני הקורל, ומיוצ'ה פראדה שכבר עמלה על חולצות ומטפחות בד תואמות.

בולט אך קלאסי

"יש משהו מיוחד בגוון הזה, שמצליח בו זמנית גם להיות בולט ועם זאת גם להישאר קלאסי. מצד אחד, הוא לא ורוד זועק או כתום מסנוור, אלא שילוב אלגנטי ועדין של שניהם שיוצר את גוונו המיוחד", אומרת קרן וברמן-דקל, מ'עילית הלבשה לבית'. "הוא צבע מאוד חיובי, מטפח וחמים, ואלה בדיוק הדברים שאנחנו רוצים להרגיש כשאנחנו בתוך הבית שלנו, כך שהצבע משתלב כמו כפפה ליד כשמדובר בעיצוב הפנים".

מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית (צילום: ARTE)

איך אנחנו מכניסים את הקורל הביתה?

נגיעות קטנות של צבע ברחבי החלל יעשו את העבודה, כמו כורסא או מסגרות לתמונות, אבל היופי והייחודיות בגוון הזה הוא שלמרות היותו בוהק ונועז, ניתן להשתמש בו גם בהיקפים גדולים יותר מבלי שהוא ירגיש מאוס מדי. לדוגמה, אפשר לבחור בטפט שיתפרס על פני כל הקיר המרכזי או אפילו לצבוע את כל החדר בקורל.

הצבע שמתאים לכל העונות

נדיר למצוא צבע לא ניטרלי שמתאים לכל עונה בשנה. כך, כחול עמוק לא יתאים לימי הקיץ וצהוב לא יתאים לחורף. מה שמיוחד בקורל זה שהוא מתאים לכל העונות. גוון חיוני ואופטימי כמו הקיץ ועם זאת מספיק אלגנטי ו"רציני" לחורף. עצם העובדה שהוא משתלב בהרמוניה עם צבעים אחרים, תורמת ליכולת שלו להתחבר לכולם בקלות, ובכל צורה, ולצד כל גוון וצבע הוא ימצא את הדרך להשתלב.

מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית (צילום: ARTE)

"הצבע שישלים אותו בצורה הכי יפה הוא הצבע הכחול, על כל גווניו" אומרת וברמן-דקל ומסבירה: "הצבע הכחול גורם לקורל לבלוט עוד יותר, בדיוק כמו שהוא עושה בים ובאוקיינוס. לחלופין, כדי ליצור אווירה וינטג'ית-נוסטלגית, אפשר ללכת על ורוד כהה שגם ישתלב בצורה יפה אך יותר נועזת".

חיפוי קיר מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית (צילום: ARTE)

וילונות מודפסים של BLINDS-US (צילום: יח"צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר