מתקשים להרכיב קואליציה

שעות לפני חתימת ההסכם: דגל חזרה מההסכמות עם ש"ס

הכל היה מוכן, ביום רביעי בשעה 20:00 משה ליאון היה אמור לחתום על הסכם קואליציוני משולש עם ש"ס ו'דגל'. אך ארבע שעות לפני, התקבלה ההודעה מ'דגל התורה' על פתיחת המו"מ מחדש (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בלעדי: הכל היה מוכן, משה ליאון התכוון להזמין את כלי התקשורת למסיבת העיתונאים ולהכריז על הקמת הקואליציה העירונית במעמד חתימת ההסכם עם 'דגל התורה' וש"ס, אך ארבע שעות לפני 'מסיבת העיתונאים' המתוכננת הודיעו נציגי 'דגל התורה' על החלטתם לחזור בהם מההסכם הפנימי מול ש"ס ולפתוח מחדש את המו"מ.

ל"כיכר השבת" נודע, כי כבר ביום רביעי בבוקר התקיימה ישיבה משותפת של נציגי ש"ס ו'דגל התורה'. בצד האחד של השולחן ישבו בין היתר צביקה כהן, יוסף חיים כלף וחיים ביטון. מהצד השני ישבו, ביו היתר, אליעזר ראוכברגר ואברהם ובר - כאשר השניים מגיעים להסכמות באישור רבני 'דגל' בירושלים הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצ'יק.

הישיבה נמשכה עד שהצדדים הגיעו להסכמות: "הגיעו להבנות של פרטי פרטים, על הכל", מספר גורם בעיריית ירושלים. הצדדים יצאו מהחדר והודיעו למשה ליאון שיש הסכמות ואפשר לחתום על הסכם קואליציוני.

ליאון הודיע לאנשיו, כי בכוונתו להודיע שהצליח להרכיב קואליציה בה יהיו חברים סיעות 'דגל' וש"ס, 'הבית היהודי', מאוחדים ונציגה מהסיעה של זאב אלקין ובכך לפתוח את ישיבת המועצה, ביום שלמחרת, עם קואליציה, כאשר הכוונה לאפשר ל'התעוררות' ו'אגודת ישראל' להצטרף בתחילת השבוע הנוכחי.

"חלוקת התיקים התבצעה בהסכמה וכבוד הדדי, כאשר יש יתרון ל'דגל התורה' בשל העובדה שיש לה מנדט יותר מש"ס", הוסיף גורם בעירייה.

אך בסביבות השעה 16:00, ארבע שעות בלבד לפני מעמד חתימת ההסכמים וההודעה על הרכבת הקואליציה, הודיעו ב'דגל התורה' כי הם מבקשים לדון פעם נוספת בפרטי המו"מ עם ש"ס.

בשעות הערב הופתעו בש"ס לגלות שב'דגל' החליטו שמיש צריך להיות מעורב במו"מ מעתה הוא הגאון רבי יוסף אפרתי: "הם היו מופתעים" אמר הבכיר בעירייה והוסיף: "בש"ס הודיעו למשה ליאון ול'דגל' שאין בכוונתם לפתוח את המו"מ, מה שסוכם סוכם".

לדברי גורם אחר: "המחלוקת היא על משהו זוטר, כשזה ייחשף לציבור, אף אחד לא יאמין, על הכל יש הסכמות. יתכן שמדובר במשהו פנימי בתוך 'דגל', אחרת - אין הסבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר