ביקור היסטורי

האדמו"ר ממונקאטש-ארה"ב נחת בישראל • צפו בגלריה

לראשונה מזה 55 שנה, ישבות האדמו"ר בירושלים - זאת לרגל לרגל שמחת נישואי נכדו • בנוסף צפוי האדמו"ר לפקוד בשבוע זה את קבר אמו הרבנית ע"ה, ואת קבר רשב"י במירון (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילומים: הלל ל"ש, ארי ק. )

האדמו"ר ממונקאטש נחת אמש (ראשון) מארה"ב לביקור היסטורי בישראל, לרגל שמחת נישואי נכדו - ולאחר 55 שנה ישבות בירושלים.

הרבי נחת בנתב"ג שם חיכו לו ראשי ונכבדי החסידות בישראל שקיבלו את פניו בטרקלין מצדה. קודם לכן, במוצאי שבת, נפרד האדמו"ר מחסידיו בניו יורק, ובתוך דבריו הביע את התרגשותו לקראת המסע.

הרבי סיפר כי לפני למעלה משבעים שנה כבר היה בירושלים, אבל אז אלו היו ימים של צער ויגון. בתוך השנה להגעתם לארץ, נפטרה אמו ע"ה, בתו של הרבי בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זצ"ל. באותו עת סבל הרבי גם ממחלת עיניים קשה, וכך עזב את ירושלים ביתמות וביחידות.

הרבי התבטא בהתרגשות: "כעת, לאחר שבעים שנה, התקיים הפסוק 'ריקם הלכתי ומלאה השיבני', בבואי לעיר הקודש עם משפחה ברוכה זרע קודש, ועם עדה קדושה של חסידים ואנשי מעשה. הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו".

לכיכר השבת נודע כי למסעו של האדמו"ר, מצטרפים 500 חסידים מרחבי העולם. היום (שלישי) יעלה לקבר אמו הרבנית ע"ה, בתו של הרה"ק בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זיע"א, הטמונה בהר הזיתים.

ביום רביעי תתקיים שמחת החתונה לנכד האדמו"ר, במרכז האירועים "האחוזה" בעיר מודיעין. החתונה תחבר שוב בין החצרות מונקאטש וביאלא, שאדמו"ריהם קשורים זה לזה גם משפחתית.

שיאו של המסע ההיסטורי, בשבת הקרובה - ויחי-חזק. האדמו"ר ישבות בירושלים לראשונה מזה 55 שנה. הפעם הקודמת היתה בשנת תשכ"ד, אז ערך הרבי את התפילות והשולחנות בביהמ"ד מונקאטש. הטיש בליל שבת יתקיים בביהמ"ד ביאלא, כשהטיש יהווה מחזה נדיר ומיוחד של עריכת טיש משותף לשני האדמו"רים.

את הסעודה השלישית יערוך האדמו"ר בביהמ"ד של חסידות סלאנים בירושלים, בהשתתפות אלפי חסידים.

ביום ראשון שלאחר מכן, יגיע האדמו"ר עם קהל חסידיו למירון לפקוד את ציון הרשב"י, ובאולם סמוך תיערך שמחת השבע ברכות לנכד האדמו"ר, שישמש גם כהתוועדות לכלל חסידיו שבארץ ישראל, עם מאות החסידים האורחים מחוץ לארץ.

צפו בגלריה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר