שוחרר ע"י ישראל ב'עסקת שליט'

הערכה: זהו רוצח הפעוט ישראל איש-רן והחיילים יוסף ויובל

פועל ביו"ש ומופעל מעזה: ג'אסר ברגותי, מחבל שישראל שחררה ב'עסקת שליט' וגירשה עם מחבלים 'כבדים' אחרים לעזה, הוא ככל הנראה זה שהפעיל והנחה את חוליות הירי של חמאס לאחרונה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ג'אסר ברגותי בצעדה חמושה בעזה (צילום: מתוך ynet)

להערכת בכירים ברשות הפלסטינית, המחבל שיזם את פיגועי חוליות חמאס לאחרונה באזור בנימין, הוא ג'אסר ברגותי, דודו של סאלח שחוסל בשבוע בידי כוח ימ"מ במבצע מיוחד בפאתי רמאללה.

לפי חשיפת ynet, המקורות הבכירים ברשות בטוחים כי ברגותי הוא שביצע את פיגוע הירי בעפרה בו נרצח הפעוט עמיעד ישראל איש-רן ופיגוע הירי בגבעת אסף בו נפלו חיילי הנח"ל החרדי יוסף כהן ויובל מור יוסף - ולוחם נוסף נפצע ועדיין נמצא במצב קשה מאוד.

מתברר, כי הרוצח האכזר הפועל בקור רוח, שייך ל''מטה הגדה'' שמופעל היישר מטעם הנהגת חמאס ברצועת עזה ומחוצה לה, בראשות רבי המחבלים מאהר עובייד וסאלח אל-עארורי.

הפעוט ישראל איש-רן הי"ד מובא למנוחות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברגותי, במקור תושב הכפר כובר, מוכר כאחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס באזור רמאללה עוד מתקופת 'האינתיפאדה השנייה' וכאחד ממבצעי פיגוע ירי בכפר עין יברוד ליד רמאללה בו נפלו שלושה חיילי צה"ל בשנת 2003.

הוא אף היה אחראי להכוונת פיגועים נוספים שבהם נהרגו ישראלים. הוא נתפס ונידון לתשעה מאסרי עולם. בשנת 2011 הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט, ומכיוון שנחשב לאחד האסירים הכבדים ששוחררו בעסקה, התנתה ישראל את שחרורו בגירושו המיידי לעזה יחד עם אסירים כבדים נוספים.

אחרי שגורש לרצועת עזה, התברג ברגותי ב"מטה הגדה" שהקים אל-עארורי, שמשתמש בהיכרות האישית של משוחררי עסקת שליט עם האוכלוסייה איתה גדלו ביו"ש, תוך ניצול חופש הפעולה שיש להם בשל הימצאותם ברצועה וניצול האמצעים הכספיים העומדים לרשותם בהרחבה.

רגעי הירי בפיגוע בעפרה (מצלמות אבטחה)

לפי המקורות הללו, ג'אסר ברגותי היה אחראי על הקמה והכוונת חוליות חמאס באזור הכפרים ביר זית, כובר ומזרעה אל-ע'רביה משום שבאזורים אלו גדל ופעל ולפיכך הוא מכיר לעומק את האוכלוסייה שמתגוררת כיום באזור.

על פי הערכת אותם מקורות, שמעורים היטב בתמונת המצב הביטחונית, ג'אסר ברגותי הוא כאמור האחראי להקמת חוליית הירי שביצעה את שני הפיגועים הקטלניים ולגיוס חבריה, תוך שימוש בהיכרות המשפחתית בינו לבין סאלח ברגותי המחבל שנהרג והמחבל השני וועד ברגותי שנפצע ומוחזק בידי כוחות הביטחון.

יוסף כהן ויובל מור יוסף הי"ד, חיילי 'נצח יהודה' שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף (צילום: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר