נתונים מפתיעים

"סיטי קאר" מובילה את ענף הרכב השיתופי המתפתח בישראל בצעדי ענק

הנתונים מלמדים כי המיזם החדשני הרושם צמיחה בכל הערים הנחשבות בעולם - מוטמע בישראל דרך המגזר החרדי • וכעת מנוי קל ללא עלות עם 50 ש''ח מתנת הצטרפות (רכב, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

הנתונים מלמדים כי דווקא המיזם החדשני הרושם צמיחה בכל הערים הנחשבות בעולם - מוטמע בישראל דרך המגזר החרדי. עשרות מיליונים ברחבי העולם כבר נוהגים ברכב השיתופי, ועל פי האומדנים - ישנם כיום קרוב לשלושים אלף משתמשים קבועים במיזם בישראל.

המושג "רכב שיתופי" נשמע כיום כמעט באזכור צמוד לטרנד הכלכלה השיתופית, הכובש את העולם בזירות מסחר שונות. מוצר הדגל של הכלכלה השיתופית הינו שירות ה-car sharing - הרכב השיתופי, אשר נועד לייתר את הצורך באחזקת רכב צמוד, להוזלה כלכלית ולהפחתת נפח תנועת כלי הרכב בערים הגדולות בעולם.
על פי ההגדרה, שירות הרכב השיתופי נועד כדי לספק לתושבי הערים את החופש והגמישות שברכב פרטי, אך ללא העלויות והטרחה הכרוכים באחזקת רכב.

מי שביקר בבירות אירופאיות נחשבות בשנים האחרונות נחשף בוודאי למראה של מאות ואלפי רכבים ממותגים המשייטים להם במרכזי הערים, ואשר משמשים את כל שכבות האוכלוסייה החוסכים באמצעותו כסף וזמן.
בשוק הישראלי כמובן הכול קורה אחרי המגמה העולמית שכבר סגרה בסוף השנה האחרונה 28 מיליון משתמשים מכל רחבי העולם, אבל משעה שהגיעה הבשורה לישראל - מדדי הצמיחה הולמים לחלוטין את הקצב הגובר של השימוש העולמי. על פי אומדנים שונים של גופי ניטור תחבורה, למעלה משלושים אלף נהגים בישראל משתמשים במיזם הרכב השיתופי, וקרוב ל-20,000 מתוכם עושים זאת באמצעות "סיטי קאר", המובילה את הענף בישראל.

הנתונים המתפרסמים מעת לעת, כמו בתקופה זו של סיכום שנת 2018 בענף הרכב, מלמדים על תופעה מרתקת: מרבית משתמשי "סיטי קאר" באים מקרב המגזר החרדי, ואכן עיקר פעילותה של החברה הוא בגזרת הערים והריכוזים החרדיים ירושלים, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר, בית שמש, אשדוד, טלז סטון, ועוד.
פעילות החברה גם מותאמת למקובל במגזר החרדי, ראשית כל האפליקציה נבנתה ברמת סינון מוקפדת, הוטמעה מערכת טלפונית חכמה (IVR) לכל אורך תהליך השימוש, אין פעילות בשבת או חיוב על שבת וכמובן ההנהלה שומרת שבת.

מאפיינים מדהימים אלו' ולאור השיח הציבורי ומראה מאות כלי הרכב הממותגים החולפים על פנינו (כמעט כמו מוניות) עם המיתוג העדכני של ''סיטי קאר'' התעורר בנו הרצון להבין קצת יותר, יצאנו לראות ולהבין מקרוב איך מתחוללת המהפכה השקטה מתחת לאפנו ולראיין את האנשים החתומים על הובלת המהפכה הזו.

יצאנו, נדהמנו, הקשבנו ולבסוף גם אנחנו התמכרנו.

אריה בלומנטל | צילום: יח"צ

פגשנו את שמוליק רוזנברג ואריה בלומנטל בעלי החברה, והבנו כי הסיפור מרתק פי כמה.

נוחות וכדאיות כלכלית

"אתה מוכן להגיד לי כמה הרכב שלך עולה לך בחודש?" שואל אותי אריה בלומנטל, לאחר סיור קצר במטה הארצי של החברה. "לא כמה עולה הדלק, כמה עולה לך הרכב?". ברור שהתשובה תהיה מורכבת מנתונים שרובנו מעדיפים אפילו להדחיק, או נזכרים בהם בכאב קל: טסט וביטוחים, תיקונים וירידת ערך, חניה וטיפולים שונים, הדורשים כסף וזמן רב. וכמובן שכל כמה שנים צריך לקנות רכב חדש, ולמכור את הישן, וכו' וכו'.

"עכשיו בוא נבדוק איפה אתה גר" מציע אריה, ומעלה את תוכנת הבקרה של החברה שפותחה בהשקעת עתק ע"י צוות אנשי פיתוח מהמובילים בתחום התכנות, ובאמצעותה נשלט המערך המסועף של כ-400 רכבי החברה הפזורים בערי הפעילות. אני נותן את הכתובת, והמערכת מאתרת תוך פחות משניה שלושה רכבים במרחק של 200-300 מטרים מכתובת המגורים שלי. "כל מנוי של 'סיטי קאר', יכול באמצעות טכנולוגיה זו לבצע בהתראה קצרצרה נסיעה בכל רכב שיחפוץ, ולשלם רק על הנסיעה הספציפית שביצע, ובכך לחסוך את כל העלויות מסביב. זהו פתרון מושלם לכל בעל רכב וכמובן למי שנמנע מלהחזיק רכב בגלל שיקולי כדאיות ופרקטיקה, ולמי שזקוק לרכב רק לנסיעות קצרות או קרובות, ועוד יותר לבעלי רכבים שמעוניינים באופציה של רכב שני בבית".

ובדיוק בשביל שלא יצטרכו לחשוב פעמיים בנינו מודל הנקרא 'מנוי קל' וזה ללא עלות חודשית כלל וכלל (לא השתמשת – לא שילמת כלום)

וכמה זמן זה לוקח?
"רק צריך להירשם לשירות, ההרשמה הינה חד פעמית (דרך האפליקציה/האתר/מוקד) ויש לך רכב", מפתיע בלומנטל.

וכיצד מחושב ומתבצע חיוב הנסיעה?

"לאחר הצטברות שימושים שנעשו בסיטי קאר הוזמנו סקרי עומק ממכוני הסקרים הנחשבים כמומחים, חושובי הנתונים, נערכו סטטיסטיקות, שמטרתם היתה לבדוק מהי ההצעה הטובה ביותר ללקוח בכדי שיקבל הרגשת רכב פרטי וגם תהיה עבורו אטרקטיבית מבחינה כלכלית. ע''פ הנתונים שהתקבלו נבנו שלושה מסלולים:

"המסלול הראשון הוא לאדם המעוניין לקחת רכב למספר שעות בודדות (טווח קצר ומרחק נסיעה קצר) ולפיו משלמים לפי שעה, 19.9 שקל לשעה ראשונה, 9.9 שקלים לשעה שניה והלאה, ובשעות מבצע של הלילה או הבוקר זה רק חמישה שקלים ותשעים אג' לכל שעה".

"בנוסף", הוא ממשיך, "ישנו מסלול נוסף שהתאמנו לפי הנתונים הנ''ל. שמו הוא 'אקסטרה 7' (והחידוש הגדול בו שהוא מיועד גם לנסיעות רחוקות) בו תקבלו רכב לשבע שעות ותשלמו פחות על כל קילומטר רק 1 ש''ח לכל ק''מ כולל הדלק. וכעת לרגל ההשקה ניתנת גם הטבה במסלול זה של שעתיים מתנה ( זאת אומרת - לקחת ל-7 שעות ולשלם רק על 5 שעות)

בנוסף, פיתחנו את המסלול השלישי שהוא כמו השכרת הרכב רגילה הקלאסית שבו לוקחים רכב ל-24 שעות (בעלות של 129.9 ש''ח) גם כאן לסיטי קאר יש מה להפתיע ולהשאיר אותנו כמעט בהלם . בעוד שלכל חברות השכרה ישנם זמני פתיחה וכו' וה-24 שעות מתחילות מרגע הוצאת הרכב ממשרד החברה, בסיטי קאר אתה לבד קובע מתי יתחילו ה-24 שעות שלך ( לדוגמא מ- 04.00 בלילה לצאת מבני ברק להספיק שחרית בר' מאיר להמשיך לקברי צדיקים במשך כל היום ולחזור בני ברקה למחרת ב- 04.00 בבוקר עם מעריב במירון) ועוד שכאן זה מתחת לבית בכל שעה שחוזרים ובלי היגררות באוטובוסים וזמן המתנה לקבלת הרכב גם ביציאה וגם בחזרה וההמשך כבר ידוע .

"החיוב מתבצע באמצעות כרטיס האשראי של המנוי. בסיום כל נסיעה המערכת מנטרת אוטומטית את מסלול ההשכרה, את שעות ההתחלה והסיום ומס' הק''מ ומחייבת לפי הנתונים העדכניים .

מיד בסיום החיוב, יוצא פירוט הנסיעה ונשלח למנוי במייל, כמובן שגם אפשר לראות הכל און ליין בכניסה לחשבונן באפליקציה".

"השילוב של הכדאיות הכלכלית על ידי ביטול עלויות אחזקת הרכב והנוחות העצומה של רכב קרוב - מהווים בשורה של ממש, המביאה מידי יום מצטרפים חדשים למיזם הבינלאומי שהולך וכובש חלקים נרחבים מציבור הנהגים בעולם כולו".

"המצב הזה מביא לכך שלכל אדם שמחזיק ברישיון נהיגה יש כיום יכולת להחזיק ב'רכב משלו'", אומר אריה בלומנטל ל"כיכר השבת", "זוהי בשורה של ממש, ואנו שמחים לראות שהציבור החרדי מבין את משמעותה, בהיותו צרכן נבון וחסכוני היודע לזהות מוצרים משתלמים ויעילים. אני עוסק שנים בענף הרכב, וכאשר נחשפתי למיזם הרכב השיתופי בעולם ידעתי שזה מתאים ככפפה ליד לקהל הישראלי בכלל ולקהל החרדי בפרט. יחד עם שותפי שמוליק רוזנברג אנו גאים להביא את בשורת החדשנות הזו, וגאים שהבשורה הזו בולטת אצל הקהל החרדי וממנו לקהל הכללי, המגלה אף הוא עניין רב".

בלומנטל כבר עם הפנים קדימה להמשך פיתוח, "לאחרונה סיימנו לפתח את האפליקציה שלנו המאפשרת לך להזמין רכב בקליק. מיטב אנשי הפיתוח עבדו על תכנות ומיגון האפליקציה ומדובר באפליקציה ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר. כחלק מהמאמץ לפנות לכלל האוכלוסייה, האפליקציה הותאמה לכל דרגות הסינון".

"ניתן גם לעשות את תהליך הרישום דרך האפליקציה, מצלמים את המסמכים הדרושים ועושים מנוי על המקום. לצורך כך היינו צריכים להקים מערכת הגנת סייבר בשביל להגיע לרמת הגנה מושלמת"

עוד הוא מוסיף, "כחלק מהשקת האפליקציה והרצון שלנו להכיר את השירות שלנו לציבור, יצאנו במבצע מיוחד ללקוחות חדשים כל אדם שירשם כמנוי ל'סיטי קאר' בימים אלה, מקבל זיכוי של חמישים שקלים לנסיעה ב'סיטי קאר'. מותנה בהזנת קוד קופון בסיום ההרשמה ''רכב שיתופי 2319''.

"המטרה של המבצע הזה", מסביר רוזנברג, "אנחנו נותנים ללקוח לחוות את החוויה ולהבין את הכדאיות על חשבוננו".

(איך אומרים. לא עולה לך כסף לנסות . אז קדימה!!!)

וכשמדובר בשיתופי אז אנחנו נותנים ללקוחות להיות שותפים איתנו בשמחתנו. כך ממשיך להפתיע אותנו אריה וחושף כי גם ללקוחות הקיימים ניתנת בימים אלו ''מתנה'' של חמישים שקלים לשימוש בסיטי קאר, לרגל חגיגות יום ההולדת של 'סיטי קאר' שמציינת בקרוב חמש שנים בשוק.

זהו לא הפיתוח היחיד שנכנס לאחרונה לשימוש, במבצע לוגיסטי ענק החליפו ב'סיטי קאר' את כל תוכנות הנעילה של הרכבים אשר כיום מופעלים על ידי קודנית המחוברת לרכב ובכך הלקוח עם הקוד שקיבל בעת הזמנת הרכב יכול מיד לצאת לדרך.

לסיכום אומר בלומנטל אם אתה צריך רכב בכל סוג של נסיעה הורד את האפליקציה או היכנס לאתר ותוך עשר דקות אתה כבר יכול להיות בדרך ליעד ,פשוט קח וסע.

ושאלה שלנו לסיכום:

שמוליק רוזנברג, התחבורה העולמית לקראת תנודות?

"כיום עם סיטי קאר, כל מי שמחזיק ברישיון נהיגה יודע שבעצם יש לו רכב משלו לכל נסיעה, זוהי בשורת הרכב השיתופי, וסיטי קאר מובילה את זה פה בארץ"

אז בואו תבדקו אותנו - לחצו כאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר