איזון בין עבודה למשפחה: כך תעשו את זה נכון

בעבר, גבר ממוצע נדרש אך ורק לפרנס ולא נטל חלק משמעותי בגידול הילדים, אך הגבר של היום צריך לעשות גם וגם. זה לא פשוט. הנה כמה הצעות איך להצליח לתמרן בין העבודה לאבהות בצורה טובה (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

בזמן שסבא שלכם היה נשוי טרי, בעבר הלא כל כך רחוק, גבר ממוצע נדרש להביא הביתה את הלחם ולא נטל חלק משמעותי בגידול הילדים. הגבר של היום נדרש לא רק להיות מפרנס, אלא גם הורה מעורב מאוד. שתי הדרישות הללו יכולות לייאש אפילו את האנשים החזקים ביותר. הנה כמה הצעות על איך להצליח לתמרן בין העבודה לאבהות בצורה יעילה:

1. היו נוכחים בארוחת ערב משפחתית. מחקרים הראו כי ילדים שבאו ממשפחות שקיימו ארוחות ביחד, מצליחים יותר בבית הספר ונוטים פחות להסתבך בצרות. חזרו הביתה מדי ערב כדי לאכול ארוחת ערב עם המשפחה שלכם. אם זה אומר שעליכם להגיע לעבודה מוקדם יותר בבוקר, אז שיהיה. אם אתם מצליחים להגיע הביתה מוקדם מספיק, הכינו את ארוחת הערב ביחד עם הילדים שלכם או הרעיה.

צילום: שאטרסטוק

בשעת הארוחה, התעניינו במה שקורה בחייהם. הציבו שאלות שנועדו לעורר דיון אמיתי. אביה של דנה פרינו, דוברת הבית הלבן לשעבר, ציפה ממנה בילדותה שתבוא לשולחן מוכנה לדון באירוע עכשווי אחד בכל לילה. תחילה היה עליה להציג את דעתה האישית על העניין ואז היה עליה להיכנס לנעליו של הצד השני ולנהל דיון מנקודת המבט שלו. נראה כי הטקטיקה הזאת השתלמה.

2. השאירו את העבודה במקום העבודה. כמובן, זה לא תמיד אפשרי; לפעמים עליכם להמשיך את העבודה ולגרור אותה לבית. אבל במהלך ארוחת הערב, מקלחות, סיפור שלפני השינה וכל זמן אחר שבו אתם מתמקדים בילדים שלכם, השתיקו את הטלפון הסלולרי.

3. קחו כל ילד לטיול פעם בחודש כדי להעביר איתו זמן איכות של אב ובן. בכל חודש, שריינו תאריך עבור כל ילד. הוציאו אותם בנפרד ובצעו פעילות שהם נהנים ממנה. זוהי דרך מצוינת לקבל זמן של אחד על אחד עם כל ילד ולוודא שלא תווצר קנאה בין האחים.

4. הגבילו את העבודה בסופי שבוע ובחגים. הקדישו את הזמן שלכם למשפחה. כמובן, את הזמן שהתפנה לכם תצטרכו להשקיע בביצוע מטלות וסידורים ואולי אפילו להתכונן לכנס שיערך בשבוע הבא, אבל כדאי שתנסו לגרום לילדים שלכם להיות מעורבים במשימות האלה. שש ידיים המנכשות עשבים יעילות יותר משתיים.

5. השתמשו בימי החופשה שלכם. עובדים אמריקאים רבים מנצלים פחות ופחות את זמן החופשה שלהם. אל תהיו מהאנשים האלה. השתמשו בזכויות המגיעות לכם ופנקו את המשפחה שלכם בהרפתקה של קמפינג בפארק, למשל. השאירו בבית את המחשב הנייד או הטאבלט. חופשות משפחתיות יהיו חלק מזיכרונות הילדות הכי טובים של ילדיכם. אל תעמעמו את החוויות הללו על ידי עבודה.

צילום: Jude Beck on Unsplash

6. קחו את הילד שלכם למקום העבודה מדי פעם. כך תוכלו לקבל זמן איכות יחדיו. בנוסף, הוא יראה מה אבא עושה כל היום ויבין טוב יותר למה הוא לא יכול להיות נוכח בבית כל הזמן. ולא, צעצועים אטרקטיביים ובגדים יוקרתיים בהחלט לא יוכיחו לו את הנקודה.

7. אל תשכחו את הגברת שלצידכם. נכון, המוקד של מאמר זה הוא על איזון חיי העבודה עם הילדים שלכם, אך חשוב שתקפידו לפנות זמן גם לאישה. העצה הטובה ביותר במקרה זה: בייביסיטר. פנו מעט זמן כל יום כדי לדבר אחד עם השניה. ממש לפני השינה, כאשר הילדים ישנים זהו הזמן האידאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר