מומחית הסדר, מארי קונדו: כך תשמרו על ארון בגדים מסודר

הבעיה שהיא רואה לעתים קרובות היא שאנשים רבים מייחסים "בתים" שהם לא כל כך פונקציונליים או בקנה מידה שגוי לצרכים שלהם. ובמילים אחרות, איך נפטרים מ"כיסא הבגדים"? (בית וסטייל)

(צילום: שאטרסטוק)

מארי קונדו, למי שלא מכיר, היא יועצת סדר ונקיון ומחברת רב המכר "סוד הקסם היפני" - שיטה מהפכנית וקלה לסידור הבלגן בבית אחת ולתמיד ולחוות בעקבות כך אושר אינסופי, לטענתה.

אחד מעקרונות התורה של קונדו: לכל פריט בודד בבעלותכם חייב להיות בית. (אתם יודעים, בניגוד להמוני החפצים הנעים בחלל הבית שלכם כמו עשבים תועים).

כשמדובר בארון הבגדים, הבעיה שהיא רואה לעתים קרובות היא שאנשים רבים מייחסים "בתים" שהם לא כל כך פונקציונליים או בקנה מידה שגוי לצרכים שלהם.

לדוגמה, אם יש לכם ערימה של סוודרים אהובים במיוחד המאורגנים במגדל נטוי כמו פיזה, הבעיה היא לא הכמות, אלא העובדה כי הבית שבחרתם עבורם אינו מתאים ליעוד שלו. "על ידי הקצאת 'בית' עבור כל הפריטים שלכם, תוכלו להחזיר אותם למקומם בסוף היום ולשמור על שטח מסודר", אומרת קונדו. "אבל גם כדאי שתשאלו את עצמכם: 'האם זהו מקום מתאים מספיק או האם הפריט צריך בית חדש?'"

מארי ממליצה להפטר מ"תוכנית האחסון הרצפתית" כדי להתאים מקום לחפצים המקופלים בקפידה, בצורה הטובה ביותר: החליפו מגירות, פריטים שנראים טוב בארון בכאלו שאתם באמת לובשים, הוסיפו תיבות כדי להגדיר קטגוריות שונות או שקלו להשקיע ביחידת אחסון חדשה לכל הפריטים ביחד. אם תעשו כך, תוכלו למנוע גלישה של בלגן ואת קיומו של "כיסא הבגדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר