'התגשמות סיוט'

נמנע אסון: נהג קלנועית פרץ למסילת רכבת • צפו

נהג הרכבת הספיק לבצע בלימת חירום, ועצר את הרכבת במרחק קצר מהקלנועית, שנהג החליט משום מה, בניגוד לחוק, לפרוץ לשטח מפגש הדרך-מסילה בקרית מוצקין (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תיעוד האירוע (צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל)

אסון כבד כמעט ואירע היום (חמישי), כאשר נהג קלנועית פרץ לשטח מסילת הרכבת, במפגש דרך-מסילה שסמוך לתחנה, למרות שהופעלו אורות האזהרה והפעמונים, והמחסום החל לרדת.

מי שהבחין בכך, ומנע את האסון, הוא נהג הרכבת אלי בן סימון, שנסע מכיוון כרמיאל לחיפה במהירות של 100 קמ"ש, וכשזיהה את הקלנועית ממרחק של 100 מטרים, החל מיד בבלימת חירום תוך שהוא מפעיל את צופר הרכבת.

בדרך נס, הרכבת נעצרה כ-10 מטרים בלבד מהקלנועית, כשבמקביל נהג הרכבת דיווח על אירוע זה בכל רשתות הקשר לחירום, של הפיקוד הרכבתי הארצי.

בשל האירוע התעכבה הרכבת מספר דקות, ונרשמו שיבושים קלים בתנועת הרכבות באזור, אך החשוב מכל הוא העיקר: נהג הרכבת הציל את נהג הקלנועית ממוות בטוח.

נהג הקטר (צילום: דוברות רכבת ישראל)

"מדובר על התגשמות הסיוט של כל נהגי הרכבת", מספר נהג הרכבת אלי בן סימון, נהג מוערך שוותיק בעבודתו מזה כ-30 שנים. "האירוע כולו ארך שניות ספורות, אך הרגיש כמו נצח. כל הדם ירד לי לרגליים...".

בן סימון סיכם: "אני שמח שהצלחתי לבלום בזמן, וחייו של נהג הקלנועית ניצלו. אני מנצל את ההזדמנות, וקורא לכל משתמשי הדרך: לא לפרוץ לשטחי מסילה בניגוד לחוק".

מרכבת ישראל נמסר: "אנו מזכירים לכלל משתמשי הדרך, להיזהר בקרבת פסי הרכבת, ובייחוד בתנאי מזג האוויר החורפי והראות הלקויה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר