כל האמת על בטטות וירידה במשקל

עובדה ידועה היא כי בטטות מלאות בפחמימות ואילו ירקות אחרים, כמו מלפפונים למשל, מכילים 90% מים. אם אתם מנסים לרדת במשקל, קל לתהות אם בטטות טובות לכם או לא. הנה התשובה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

במשך אלפי שנים, בני האדם אוכלים בטטות, ומסיבה טובה, כיון שנחשבים כירקות העמוסים בוויטמינים - במיוחד ויטמין A, התומך בבריאות האיברים; מינרלים; ותרכובות צמח חזקות.

גם בימינו אנו בטטות עדיין מועדפות על ספורטאים אשר מבשלים אותן ונהנים מהן כמקור לדלק טבעי, לקצת מתיקות טבעית (בלי לחסל חפיסת שוקולד), וכן כמקור מוצק של פחמימות.

אבל מכיוון שלא כל הירקות שווים - בטטות מלאות בפחמימות ואילו ירקות אחרים כמו מלפפונים מכילים 90% מים - אם אתם מנסים להוריד קילו או שניים, קל לתהות אם בטטות טובות או לא לירידה במשקל.

אם אתם מחובבי הז'אנר ועדיין מעוניינים להגיע למשקל היעד עד הקיץ:

ראשית, שנו את נקודת המבט שלכם על בטטות

בטח, בטטה זה ירק. אבל זו לא תמיד הדרך הטובה ביותר לחשוב עליה ככזאת, אומר ד"ר בריאן סנט פייר, "הייתי מציע לאנשים לחשוב על בטטות כפחמימה עמילנית - כמו שהם חושבים על דגנים מלאים". אחרי הכל: בטטות מהוות מקור לפחמימות מוצקות, עם כמעט 24 גרם בתפוח אדמה בינוני, הוא מציין.

הנה הסיבה למה חשוב לשנות את החשיבה: אם אתם חושבים על בטטות כעל פחמימות, יש לכם סיכוי נמוך יותר להגזים עם פחמימות מאוחר יותר.

עבור בריאות כללית וקצת איבוד שומן, אתם צריכים לצרוך 1-2 חופנים של פחמימות איכותיות לכל ארוחה כנקודת מוצא. סנט פייר מציע: "בטטות, תפוחי אדמה, שעועית, עדשים, דגנים מלאים ופירות הן אפשרויות נהדרות לצריכת הפחמימות האלה".

בטטות מלאות בסיבים

מה ההייפ לגבי סיבים? סיבים תזונתיים הם פחמימות שיכולות להפחית את רמות הורמוני הרעב, להגדיל את הייצור של הורמונים שגורמים לכם להרגיש מלאים, לעזור להאט את העיכול, לשפר את רמת הסוכר בדם, ללעוס יותר - דבר שבפני עצמו ממלא תפקיד נכבד בשובע, מסביר ד"ר ריאן מסיאל.

עוד יותר: בפרט בבטטות, יש סוג של סיבים שנקראים עמילן עמיד, אשר, על פי מחקר כלשהו יכול לעזור להפחית את הסיכון להשמנה.

ישנן דרכים אחרות שבטטות יכולות לעזור עם ירידה במשקל, יותר מדי

מעבר להיותן עשירות ביתרונות בריאותיים בזכות ויטמינים ומינרלים שיש בהן, בטטות גם לא כל כך גבוהות בקלוריות. בבטטה בינונית אחת יש כ - 103 קלוריות.

בנוסף, יש להן תוכן מים גבוה (אשר יכול לעזור לדכא תיאבון) ו - מאחר שהן אוכל מלא - הן נוטות להיות יותר ממלאות ממזון מעובד ממוצע.

השורה התחתונה על תפוחי אדמה מתוקים וירידה במשקל:

אכילת כל סוג של מזון עודף יכולה לתרום לעלייה במשקל, אבל בטטות הן אפשרות בריאה מאוד.

תוכלו לאכול אותם מבושלים או אפויים, אומר מסיאל. אמנם זו לא הפתעה שבטטות הרבה פחות בריאות כאשר מטגנים אותן (אם כי טעימות).

נסו לדלג על שמן, חמאה ושמנת חמוצה בהכנתן, אומר מסיאל.

אז, כן, בטטות נהדרות לירידה במשקל - כל עוד אתם לא אוכלים אותן בצורת תלולית של צ'יפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר