פוטין מאיים: נכוון נשק לעבר ארצות הברית

בנאום לאומה היום איים נשיא רוסיה פוטין על ארה"ב: אם תציבו טילים בעלי טווח בינוני באירופה, רוסיה תכוון נשק חדשני לעבר מרכזי קבלת ההחלטות בארה"ב (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בנאום לאומה דחה היום (רביעי) נשיא רוסיה פוטין, את הטענה האמריקנית לפיה נסיגתה בחודש האחרון מהסכם פירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני -באה בעקבות ההפרות הרוסיות של האמנה. הוא האשים את ארה"ב כי המציאה האשמות שווא נגד רוסיה כדי להצדיק את החלטתה ליפרוש מההסכם.

פוטין גם תקף את ארה"ב על הסנקציות שהיא מפעילה נגד רוסיה ואמר שארה"ב נוקטת בכך "במדיניות הרסנית".

כחלק מתוכנית מתמשכת למודרניזציה של יכולותיה הצבאיות של רוסיה, ומאמציה להתמודד עם מה שתיאר פוטין כ"צעדים אמריקניים עוינים", הציג היום פוטין במהלך הנאום, טיל קולי חדש לחיל הים הרוסי. טיל הזירקון החדש יטוס במהירות של פי תשעה ממהירות הקול, ויגיע עד לטווח של אלף ק"מ. פוטין הוסיף כי הטיל נועד לצייד ספינות וצוללות קיימות, וקרא לאמריקנים לקחת בחשבון את טווח הנשק והמהירותו, לפני קבלת החלטות שיאיימו על רוסיה.

פוטין אישר מחדש כי רוסיה לא תהיה הראשונה ליפרוס טילים חדשים בעלי טווח בינוני, באירופה. אך הזהיר, כי אם ארה"ב תפרוס טילים כאלה ביבשת, רוסיה תכוון את הנשק החדשני שלה לא רק לעבר מדינות שבהם תציב ארה"ב את הטילים, אלא גם לעבר מרכזי קבלת ההחלטות בארה"ב.

אך עם זאת אומר הנשיא פוטין, כי רוסיה אינה רוצה בעימות, בפרט עם מעצמה עולמית כארה"ב, והוסיף כי רוסיה רוצה עמה יחסים ידידותיים ואף מוכנה לנהל שיחות על הגבלת נשק, כאשר ארה"ב תהיה מוכנה לכך, אך מוסקבה לא תיזום משא ומתן כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר