באנו לעזור

המרכיב המפתיע למקושקשת מושלמת ואוורירית במיוחד

לשבור ביצים לקערה, לטרוף היטב, להעביר למחבת ולהמשיך לערבב עד סיום הבישול? מצטערים, אתם מפספסים משהו. קבלו את המרכיב המפתיע שינצח את ההבדל הדק בין חביתה פשוטה חתוכה לביצה מקושקשת זהובה, רכה, אוורירית ובקיצור: מושלמת (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
המקושקשת המושלמת (צילום: shutterstock)

"מתכון לביצה מקושקשת" נשמע כמו צירוף מילים מגוחך במיוחד. ביצה מקושקשת אמורה להיות הדבר שהכי קל להכין. וזה באמת נכון, לא מסובך להכין מקושקשת, אבל רוב הסיכויים שהשם הראוי למה שאתם קוראים "מקושקשת" זה "חביתה פשוטה חתוכה". כי מקושקשת מושלמת, רכה, זהובה ואוורירית זה כבר עניין אחר לגמרי.

בהגדרה, ביצה מקושקשת עשויה לרוב מכמה ביצים שלפני הטיגון ובמהלכו מערבבים אותן במרץ כדי להכניס יותר אוויר לביצה ולמנוע היווצרות משטח אחיד ויצירת מרקם פירורי או גושי שנראה מוצק אך למעשה הוא רך ואוורירי.

איך משיגים את האיזון המושלם? במקום להוסיף חלב לתערובת, כמו שרבים עושים, הוסיפו מעט סודה לתערובת הביצים הטרופות - היחס צריך להיות 1 כף מי סודה על כל 2 ביצים.

כך זה עובד: כאשר תערובת הביצים עם הסודה פוגשת את המחבת החמה, החום גורם לבועות הסודה להתרחב וכך המקושקשת הופכת לאוורירית יותר. בנוסף, לסודה אין ריח, צבע או טעם, מה שמשאיר אתכם עם מקושקשת מושלמת שלעולם לא תחשוף את הסוד שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר