צפו

הספרדי ב'דגל': מי שלומד בישיבה ליטאית- צריך להצביע ג'

דוד אוחנה, מועמד 'דגל התורה' לכנסת, מתייצב לראיון ראשון ומסביר מה למרוקאי מטבריה לסיעה הליטאית, קורא לספרדים הלומדים בישיבות ליטאיות להצביע ג' ומתייחס למאבק ברון קובי (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ח"מ עיריית טבריה דוד אוחנה הפך למועמד הספרדי של 'דגל התורה' לכנסת ה-21. בראיון ראשון ל'ישי ורבינא בכיכר' הוא בטוח שיצליח להיכנס לכנסת, קורא לתלמידי ישיבות ספרדים הלומדים בישיבות אשכנזיות להצביע לג' ומסביר מה למרוקאי וסיעת 'דגל התורה'.

"כבוד גדול בשבילי להיות ברשימה", אומר אוחנה בפתח דבריו: "אני לא מסתכל אם זה ריאלי או לא, אלא יש כאן אמירה של דגל התורה ששמים את נושא של שבת בראש מעיניהם לאחר שאני נאבק ברון קובי". לדבריו, הוא ברימה למרות היותו ספרדי, ולא בגלל.

"אני גאה להיות פעיל בדגל התורה התנועה הכי חברתית שיש. כל מי שנעזר על ידי תנועה מסוימת מחויב לה. היחידים שעזרו לנו כשבאנו לטבריה היו 'דגל התורה'.

"מי שנעזר על ידי דגל התורה והוא ספרדי, מצביע לדגל התורה. כשתרצה להכניס את הבן שלך לישיבה אשכנזית, תצביע לדגל התורה".

אוחנה מוסיף כי: "גפני מאוד רוצה שאני יהיה חבר כנסת. אם נקהל שמונה מנדטים, אני אהיה חבר כנסת".

בנושאי האפליה במוסדות החינוך אומר אוחנה: "הליטאים מקבלים ספרדים, יש וויכוח על הכמות. לכן אני נציג בני עדות המזרח בדגל התורה על מנת לסייע בנושא הזה. אני יכול לדאוג לנושאי האפליה יותר מנציגי ש"ס".

באשר למתרחש בעיר טבריה, סביב ראש העיר רון קובי, אומר אוחנה: "קובי התחיל להבין שאין לו ברירה. במצב שהוא מחלל שבת בפרהסיא להכעיס, גם החילונים כואב להם הנושא של שבת. אם הוא ישנה את כל עמודתיו יש סיכוי לשינוי. אם לא, נלך לוועדה קרואה. דרעי יהיה שר הפנים, וגפני יהיה יו"ר ועדת הכספים והדברים ישתנו.

"רון קובי חשב עד היום שהוא שולט בעיר. קובי הסית בצורה נוראית במשך השנים האחרונות, הנציגים החרדים הביאו מהפכה לטבריה. ההסתה עבדה בבחירות האחרונות גם על מצביעים מסורתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר