ביהמ"ש: אם הרוצח מברקן תישאר במעצר

ביהמ"ש הצבאי לערעורים קיבל את ערר הפרקליטות, אם המחבל הרוצח מברקן, תישאר במעצר ולא תשוחרר למעצר בית כפי שנפסק בשבוע שעבר על ידי בית המשפט (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנרצחים הי"ד על רקע החיפושים אחר המחבל (צילום: דו"צ ובאדיבות המשפחות)

המשנה לנשיא בית המשפט הצבאי לערעורים, אל"מ צבי לקח, קיבל את ערר הפרקליטות וקבע, כי אם המחבל הרוצח מברקן תישאר במעצר עד חודש מאי.

בהחלטתו התייחס אל"מ לקח לנימוקי ההחלטה לשחררה, "בכל הנוגע לנקודה לפיה תקופת מעצרה עד כה קרובה לעונש לו היא צפויה.. לא רק שאיני שותף לה, אלא היא עומדת בניגוד לקביעתי המפורשת כי 'העונש לו הם (אם המחבל ואחיו) צפויים אינו קל כלל ועיקר'". עוד הוסיף בהחלטתו, כי "בשלב זה לא ניתן לאיין את החשש להימלטות מאימת הדין".

כך נתפס המחבל מברקן

כזכור, כי בשבוע שעבר החליט שופט בית המשפט הצבאי לשחרר את אם המחבל מברקן למעצר בית, וזאת משום ש"קשה לצפות מהורה להסגיר את בנו". התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה, וכאמור, ביהמ"ש הצבאי לערעורים קיבל את הערר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים קים לבנגורנד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד מסר "אנו מברכים על החלטת בית המשפט. יש כאן אמירה ברורה של ערכאה גבוהה שעונשו של מי שלא מונע רצח טרוריסטי צריך להיות משמעותי, גם ואולי בעיקר למשפחת המחבל".

כזכור, המחבל הצליח להתחבא יותר מחודשיים לאחר הפיגוע הרצחני ורק לאחר מאמצים רבים של מערכת הביטחון הוא נלכד וחוסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר