כמה פשוט, ככה יעיל: כך תשיגי עור פנים זוהר

אלה וייזר, מומחית לבריאות העור וקוסמטיקאית מוסמכת, מסבירה מה גורם למפגעים בעור וכיצד ניתן למנוע את היווצרותם בטרם הם מופיעים על עור הפנים (לשתות הרבה מים, אבל לא רק) (יופי)

אלה וייזר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האישה של היום כבר לא יושבת הרבה בבית. הקצב המהיר של החיים, ריבוי המשימות, כבישים סואנים, עבודה מלחיצה, סמארטפונים, ילדים, לימודים - כל אלו גורמים לסטרס שגם אם אנחנו רגילות אליו, הוא קיים ומשפיע.

ידוע שהעור ומערכת העצבים מחוברים באופן הדוק. לדוגמא: כשנבוכים - הלחיים מסמיקות, ברגעי חרדה נשטפים זיעה קרה והשערות סומרות.

בשנים האחרונות ישנו תחום מדעי חדש הנקרא "פסיכודרמטולוגיה" המוקדש כולו לקשר שבין המצב הנפשי והרגשי למחלות עור.

לחץ כרוני מגביר את הפרשת ההורמון קורטיזול שפוגע בלחות הטבעית ובתאים הנמצאים בכל שכבות העור. כמו כן, הוא גורם לעור מחוספס, הזדקנות מוקדמת של העור, פיגמנטציה, קמטים, התפרצות אקנה, סבוראה, אקזמה ובמקרי קיצון אפילו פסוריאזיס.

אני מניחה שלאחר קריאת השורות שלעיל אתן בהחלט חוות לחץ, אז בואו נראה כמה פשוט הפתרון:
דבר ראשון: להירגע. באמצעות אמבט ריחני או אידוי שמנים ארומתרפיים בבית.

מומלץ להשתדל לישון יותר מ-6 שעות. 8 זה בכלל חלום.

להקפיד לשתות מים, מים ושוב מים.

מעבר לכך, תזונה נכונה עם יותר ירקות וויטמין c ופחות פחמימות ושומנים עושה פלאים.

ניתן לבצע עיסוי פנים קליל עם קרם לחות ביתי בתנועות החדרה סיבוביות, תוך לחיצה על נקודות אנרגיה בפנים (העין השלישית, הרקות בצידי העיניים ובצידי כנפות האף).

חשוב להשתמש באמצעי הגנה מפני השמש, גם בחורף, מתח בשילוב של קרינת השמש זו חגיגה לבעיות עור.

בנוסף, לא כדאי לעבור טיפולים אגרסיביים (פילינג, יהלום ושאר קילופים) בתקופות לחץ, או להשתמש בקרמים חזקים וממריצים.

יש להשתמש אך ורק בחומרים שקוסמטיקאית מורשת מספקת ויודעת להתאים את המינונים, לפי אבחנה מדויקת של סוג העור ולא במוצרי מדף, שמי יודע מה יש בהם ומהי רמת החומרים הפעילים, שלא לדבר על זה שהם לא טריים בעליל וממלאים אותם פראבנים שהם חומרים משמרים חזקים מאד שמזיקים לעור.

חשוב עד מאד לטפל בעור אחת לחודש-חודשיים לערך, אצל קוסמטיקאית מוסמכת שמכירה את עורך לאורך תקופה, כך שבמצבי לחץ תדע להעניק את הטיפול המדויק והמשקם.

הכותבת היא קוסמטיקאית פרא-רפואית מוסמכת עם התמחות בבעיות עור: אקנה, פיגמנטציה, הזדקנות העור ועור רגיש. לאבחון עור, טיפולים ומוצרים משלימים, צרי קשר: 050-9914672.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית