"בסימן ונהפוך הוא"

מתחת החופה: החתן שבר הכוס עם פטיש

נהגו בני ישראל מתחת לחופה לשבור את הכוס עם הרגל, לזכר ירושלים, אך חתן אחד תועד מנפץ את הכוס - עם פטיש. הרב אריה סלומון שערך את החופה מסביר ל'כיכר' את השינוי (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בתיעוד מחופה שנערכה השבוע, שהופץ ברשת נראה החתן שובר את הכוס, שהונח על גבי שולחן, בעזרת פטיש - ולא כפי המקובל, על ידי סוליית הנעל.

לתמיהת הנוכחים, הסביר הרב אריה סולומון שערך את החופה, כי זה לכבוד פורים ובסימן נהפוך הוא, ובשל מקרים רבים שאירעו ובהם החתן נפצע ברגלו, דבר שהשבית את שמחת החתן והכלה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הסביר הרב, כי המקור לשבירת כוס בחתונה, הוא בגמרא במסכת ברכות, שם מסופר על אמוראים שראו כי השמחה גדולה מידי, ולכן הביאו כוס ושברו ביניהם.

בשתי הסיפורים בגמרא, מדובר בהורים ששברו כוס בשמחת נישואי בניהם, ולא בשבירת הכוס על ידי החתן עצמו. ולא מצוין כיצד יש לשבור את הכוס.

במהלך הדורות, התפתח המנהג המקובל כיום, אך לדברי הרב, במקרה בהם יש זוגות החוששים כי אם החתן ייפצע בשל שבירת הכוס בעזרת הרגל זה סימן למזל רע בחיים, ומתוך מטרה למנוע מהחתן לחץ מיותר ביום החתונה, החליט על השינוי, ולהציע לשבור את הכוס עם פטיש.

הרב מציין שלא מדובר במקרה ראשון, והוא מייעץ פעמים רבות לחתנים לנהוג כך, אך משום מה, מהחתונה השבוע התפרסם התיעוד - שהפך במהירות לויראלי ברשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר