התרסקות המטוס

אתיופיה מקשה על הזיהוי; הראש"ל התערב

גורמים מדיניים האשימו הערב כי השלטונות באתיופיה מונעים את מלאכת זיהוי גופותיהם של הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס. הגר"י יוסף ביקש מראש הממשלה להתערב (בעולם)

זירת ההתרסקות (צילום: זק"א)

גורמים מדיניים בישראל מאשימים הערב (חמישי), את שלטונות אתיופיה בעובדה שעדיין לא התחילו במלאכת זיהוי גופות ההרוגים מהתרסקות המטוס. בארגון זק"א, שהוציא משלחת לזירת האסון, מאשימים את ממשלת אתיופיה ביחס מחפיר.

לדברי הגורמים המדיניים, "הפניות לשלטונות האתיופים, לרבות שיחת ראש הממשלה עם ראש ממשלת אתיופיה ופניה של מדינות רבות אחרות בדרגים בכירים ביותר, אינן מביאות בינתיים את התוצאות המיוחלות".

"אנחנו קשובים לכאב המשפחות, אבל את האחריות למצב, בו לא מתאפשרת מלאכת זיהוי הגופות בשלב זה, אין לתלות בגורמים ישראלים אלא בהחלטות של השלטונות המקומיים. הם אשר מקבלים את ההחלטות. נמשיך לפעול בכל כוחותינו על מנת להביא לזיהוי הנספים בהקדם", הוסיפו.

על פי גורמים בזק"א, מיד עם התרסקות המטוס, פשטו המקומיים על זירת האסון ובזזו את חפצי הנספים תוך פגיעה חמורה בכבוד המת.

בהמשך השבוע הם עלו על השטח עם טרקטורים ובאגרים, מבלי להתייחס כלל לנספים, כשהם מונעים ממתנדבי זק"א לבצע את עבודת הקודש של איסוף הגופות וחלקיהן.

האנדרטה בזירת ההתרסקות (צילום: זק"א)

בזק"א טוענים עוד כי הבוקר (חמישי), הם הוסיפו חטא על פשע. טרקטורים כיסו באדמה את כל המכתש שנוצר כתוצאה מההתרסקות של המטוס, על שלל הממצאים בזירה, יישרו את הקרקע כאילו לא היה כלום, כשבשטח עדיין פזורים איברים, חלקי גוף וממצאים אחרים. האתיופים העמידו במקום אנדרטה, כשהם מודיעים שמבחינתם האירוע נגמר.

"מעולם לא נתקלנו בסיטואציה כה קשה, הייתי בזירת האירוע ביחד עם מתנדבי זק"א ראינו שם ממצאים רבים פזורים בזירה, אבל ידינו היו כבולות", אומר עזריאל שניצר מפקד המשלחת באתיופיה שהשתתף במספר משלחות זק"א לאסונות בעולם.

בשל כך, פנה הערב הראשון לציון הרב יצחק יוסף במכתב אל ראש ממשלת ישראל ושר החוץ בנימין נתניהו ולשר הפנים אריה דרעי, לעשות כל שביכולתם להביא את גופת הנפטרים בשלמותם לקבר ישראל.

מכתב הראשון לציון

הגר"י יוסף קורא להם במכתבו לסייע בהפעלת לחץ נוסף מול גורמי ממשל וכן מול גורמים דתיים באתיופיה ובעולם, תוך ציון בפניהם, כי על פי ההלכה היהודית אין מנוחה לנפטר ללא קבורה.

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי ומתייחס לצערם של המשפחות וכותב "המשפחות עד כה נמצאות בסבל נוראי וחוסר הוודאות באשר לקבורת יקיריהם טורד את מנוחתם".

כזכור, באסון התרסקות המטוס בתחילת השבוע נהרגו גם שני ישראלים - שמעון ראם ואברהם מצליח ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר