צפו בראיון

רה"ע משה ליאון: "מקווה שבעיית האפליה שייכת להיסטוריה"

שלושה וחצי חודשים לאחר שנבחר לראשות העיר ירושלים, משה ליאון מתארח באולפן 'ישי ורבינא בכיכר': היחסים עם יוסי דייטש; מאבקי חילונים-חרדים ואפליית הספרדיות • צפו (בארץ)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

שלושה וחצי חודשים לאחר שנבחר לראשות העיר ירושלים, משה ליאון מתארח באולפן 'ישי ורבינא בכיכר' ומדבר היחסים עם יוסי דייטש; מאבקי חילונים-חרדים ואפליית הספרדיות.

כותרות הראיון עם משה ליאון:

תפקיד ראש העיר: "השנים הבאות יוכיחו שאני ראש עיר של כולם. גם כשאמרו שאני בידיים של דרעי וליברמן לא התכוונו לזה. עד עכשיו זה מה שקורה".

היחסים עם 'אגודה': "היחסים עם אגודת ישראל מעולים. עם יוסי דייטש יש לי יחסים נפלאים. אנחנו עובדים מצוין

"אנחנו מדברים יום יום עם ראשי הסיעות החרדיות והחילוניות. אני מדבר עם כולם והמשותף ששמנו את הפוליטיקה בצד. כל חברי המועצה רוצים לדאוג לירושלים".

הקושי בתפקיד: "התפקיד הוא קשה מאוד. מבחינה כלכלית הוא לא היה שווה לי. זה אחד התפקידים הקשים במדינת ישראל. חשוב לבוא לתפקיד עם הרבה ניסיון. ירושלים זה כמו מדינה קטנה שצריך לנהל אותה ולהנהיג אותה. מערכת היחסים בין חילונים לחרדים מעולם לא הייתה כזו".

חרדים-חילונים: "השבוע אליעזר ראוכברגר ישב במנהל קהילתי בנחלאות עם ציבור חילוני וכתב לי לאחר מכן "היה קשה אבל היה כדאי וחשוב". כולנו תושבי ירושלים וצריכים לקבל שירות ואת מה שמגיע להם.

"גיליתי שיש הרבה בעיות משותפות לחרדים ולחילונים. מה שהפסקתי לעשות בשלושה חודשים האחרונים הפעלתי את מכונת הבנייה בעיר. אישרתי את הסכם הגג מתוך 23 אלף 8 אלף של החרדים. אני בונה גם לחרדים וגם לחילונים, אנחנו נבנה, קשה לי להבטיח שזה יוריד את המחירים, אני אגדיל את היצע הדירות בעיר".

האופוזיציה: "עופר ברקוביץ ידבר ואני עושה הרבה למען החילונים. הם מבינים שאני בהחלט האיש שהיה ראוי להיבחר כראש עיר. אני מקבל שביעות רצון מלאה מהתושבים. אני לא מתעסק עם התעוררות, למען הרקורד היה כבר הסכם שהיה מוכן לחתימה. ברגע שהוא ירצה להיכנס הוא יבוא וישב ואני אכניס אותו".

מזרחי ראשון בקומה השישית: "ראש עיר מזרחי? הביקורת כלפי זה היסטוריה יש לי גאווה בכלל שאני מזרחי . הרב קנייבסקי תמך בי וכידוע לך הוא לא ספרדי".

אפליית בנות עדות המזרח: "בעיית האפליה היא בעיה כאובה. מקווה שזה שייך להיסטוריה. מנח"ח מחולק די שווה בשווה בין ש"ס ל'דגל התורה'. תיק מנח"ח בידיים של אברהם בצלאל שעושה עבודה נהדרת. יש פה המשך של מומנטום. אני לא מנהל בתי ספר אני לא יכול להבטיח אך אעשה את כל המאמצים שהמצב הזה ייעלם לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר