טרור האבנים במספרים: כ-3000 רק ב-2018

טרור האבנים מסכן את חייהם של תושבי יהודה ושומרון ורק בשנה האחרונה היו כמה מקרים שהסתיימו על פי ההערכות במוות בשל ידויי אבנים. במשטרה אין עדיין נוהל איסוף ראיות (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הערב (חמישי), נחשפו נתוני טרור האבנים ובקבוקי התבערה באיו"ש בשנת 2018, את הנתונים קיבל ארגון לביא מהמשטרה במסגרת בקשת חופש מידע שהגיש למשטרת ישראל.

מתשובת המשטרה עולה, כי חרף הנתונים המדאיגים והיקף הענק של התופעה לא קיים במשטרת ישראל נוהל איסוף ראיות מזירות הפיגועים, וכן לא קיים נוהל של הגעת זיהוי פלילי לזירות הפיגועים, דבר המפחית באופן משמעותי את פיענוח הארועים ומעצר חשודים.

לפי הנתונים עולה, כי בשנת 2018 נפתחו במחוז איו"ש 2847 ארועי זריקות אבנים ועוד 338 ארועי זריקת בקבוקי תבערה. חשוב לציין, כי מדובר רק בארועים אשר דווחו למשטרה ואשר בגינם נפתחו תיקים.

באשר לשאלת לביא על נוהלי הגעת מז"פ ואיסוף ראיות בזירות הפיגועים לרבות איסוף DNA מהאבנים ומהמרבצים של המחבלים, נדהמו בארגון לקבל את התשובה, כי לא קיים נוהל בעניין.

מארגון לביא הפועל למען זכויות האזרח בישראל נמסר: "נדהמנו לראות שלמשטרת ישראל אין נוהל לאיסוף ממצאים פורנזיים מאירועי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה בכבישי יהודה ושומרון, מדובר בתופעה רצחנית ורחבת היקף הפוגעת מידי יום ביהודים הנוסעים בכבישי יהודה ושומרון. מצופה ממשטרת ישראל להשתמש ביכולותיה ולאסוף ממצאים פורנזיים מזירות הפשע על מנת לאפשר את מיצוי הדין עם הפורעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר