דרישה

בעקבות הזיכוי: להחזיר את ראובני ל'תורני'

לאחר החלטת הפרקליטות לחזור בה מהגשת כתב האישום נגד החשוד בהצתת הכנסייה, דורש עורך דינו להחזיר אותו למעצר באגף התורני, ולא כפי השינוי כאסיר ביטחוני (משפט)

ראובני (צילום: Basel Awidat/Flash90)

עו"ד חי הבר המייצג את ינון ראובני מטעם ארגון חוננו, פנה בסוף השבוע לשב"ס, בדרישה לשנות את תנאי הכליאה של ינון ראובני, ולהחזיר אותם לכפי שהיו בתחילה.

הבקשה מגיעה בעקבות החלטת הפרקליטות בשבוע שעבר, לחזור בה מהגשת כתב אישום נגד ראובני ונאשם נוסף בגין הצתת כנסיית הדור מציון, הצתת מחסן ומכונית וכן אירועים נוספים של תג מחיר שיוחסו לו. המשמעות היא כי ראובני זוכה מכל אשמה.

טרור יהודי? הפרקליטות חזרה מהאישומים

במכתבו, כותב עו"ד הבר כי עם מעצרו ועד לחודש ינואר 2016 הוגדר ראובני כאסיר פלילי לכל דבר ועניין. ראובני אף שהה "באגף התורני" כאשר אף אחת מזכויותיו כעצור לא נשללו ממנו. והוא הסתובב חופשי באגף, ללא כל הגבלה וכן הייתה לו זכות גישה חופשית לטלפונים וביקורים.

עוד כותב עו"ד הבר, כי ביום 15.12.31, בזמן שראובני שהה כבר במעצר, הוגש נגדו כתב אישום נוסף שבעקבותיו הוגדר ראובני כאסיר ביטחוני והחלו לשלול את זכויותיו. ראובני הועבר לאגף השמור תוך קיפוח כל זכויותיו הבסיסיות לקיום מצוות על-פי ההלכה, נשללה ממנו כל גישה לטלפונים ואף צומצמו הביקורים. כמו כן, כתוצאה מכך אף נמנעה מראובני כל פעילות במסגרת החינוך, כל פעילות שיקומית לרבות טיפולים וכתוצאה מכך אף רשות האיסרים נמנעת מטיפול בעניינו.

כעת, משהפרקליטות חזרה בה מכתב האישום שגרם להחמרת התנאים, כותב עו"ד הבר במכתבו אין עוד כל סיבה חוקית להמשיך ולהחזיק את ראובני באגף השמור, בהפרדה מלאה תוך קיפוח כל זכויותיו הבסיסיות. כמו כן, מבקש עו"ד הבר את התערבותו של מפקד כלא השרון בדחיפות תוך מתן ההוראה להעביר ראובני חזרה ל"אגף התורני" על מנת שיוכל להמשיך ולרצות את יתרת העונש אותו הוא מרצה כבר 5.3 שנים ללא דופי.

עוד מציין עו"ד הבר במכתבו כי ברקע הדברים חשוב לציין כי מיד לאחר מעצר קיבל על עצמו ראובני ההחלטה לשנות אורך חייו וגישתו. ראובני ניתק כל קשריו החברתיים מן העבר, מצא את בחירת ליבו ואף התחתן בכלא לפני שנה, כך שבפועל שם עברו מאחוריו וכל רצונו זה לסיים לרצות עונשו ולשוב למסלול חיים תקין. כמו כן מבקש עו"ד הבר ממפקד כלא השרון שיעשה כל שביכולתו על מנת לסייע בשמירה על שינוי מבורך זה.

נזכיר כי בשבוע שעבר, פרקליטות מחוז מרכז חזרה בה מכל האישומים כנגד ראובני ונגד צעיר נוסף, בנוגע לחשד נגדם על הצתת כנסיית הדור מציון. לפני כחודשיים טען עו"ד איתמר בן גביר, שייצג עד כה את ראובני, בבית המשפט שההודאות של צ', הצעיר הנוסף, ניתנו תחת התעללות בקטין ולכן אין לקבל את הראיות. השופטת מיכל ברנט, קיבלה את הטענות של עו"ד בן גביר, ולאחר שהפרקליטות ביקשה זמן להתארגן, הודיעו השבוע בפרקליטות לשופטת כי לא נותרו מספיק ראיות נגד הנאשמים, ועל כן הם חוזרים בהם מכתב האישום.

מעו"ד חי הבר, המייצג את ינון ראובני מטעם ארגון חוננו, נמסר "מיד אחרי זיכויו המוחלט של מרשי בבית המשפט, העברנו פנייה דחופה גם לשב"ס וגם לפרקליטות, על מנת שיחזירו אותו חזרה לאגף הרגיל, ויוציאו אותו מהאגף הביטחוני בוא הוא נמצא כבר שלוש וחצי שנים בתנאי בידוד מוחלטים תוך קיפוח כל הזכויות שלו, והחמור ביותר, ללא שום הליך שיקומי שהוא עובר. לא ברור לי מדוע המדינה לא מאפשרת שיקום במצבים שכאלה, השתתפות בקבוצות חינוך, קבוצות לימודיות, ועוד במיוחד לאדם שזה מה שהוא רוצה לעשות".

"כולי תקווה שהפעם הם ישכילו להבין שאחרי הזיכוי המוחלט שלו, הגיע הזמן לתת לו לחזור לתנאי מאסר רגילים ולתת לו לסיים את המאסר, להשתקם ולצאת לדרך חדשה. אני מקווה שהפעם לא נצטרך לעבור דרך בית המשפט שיחייב אותם לעשות את זה" הוסיף עו"ד הבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר