סערה בכנס הבחירות

הגאון רבי אביעזר פילץ רמז בנאום: ישראל גרועה מהנאצים

השוואה שערך הגאון רבי אביעזר פילץ, בנאומו בכנס בחירות, על ההפרדה בין גברים לנשים, שישראל לא מאפשרת לעומת הנאצים שאפשרו זאת, עוררה סערה. פינדרוס הסביר: הרב הביא דוגמא (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי אביעזר פילץ בנאומו, אמש (צילום: שלומי כהן; וידאו: באדיבות המצלם)

ראש ישיבת תפרח, הגאון רבי אביעזר פילץ, נאם אמש (מוצאי שבת) בכנס בחירות של 'יהדות התורה' שנערך בבית הכנסת 'לדרמן', במעמד מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אך דבריו עוררו סערה בשל התייחסותו להפרדה בין גברים לנשים בתחבורה ציבורית וההתערבות בתכני החינוך החרדי כשרמז כי בדברים מסוימים התנהלות המדינה גרועה מהתנהלות הנאצים.

"אלו שזממו להסיר את עם ישראל מאמונתו גם במרתפי האינקווזיציה וגם במסעי הצלב וגם בדרגשים במחנות בשואה - לא הצליחו", אמר הגר"א פילץ בדבריו, "אלפיים שנה תחת מציקים, עם ישראל שמר על אמונתו ודווקא עכשיו כשהגיעו לרווחה, יש יהודים שיכולים לשרוף בתי כנסת עם ספרי תורה, זה לא היה מעולם כזה דבר".

הגר"א פילץ המשיך ואמר כי "גם בשואה האחרונה יהודי שלא שמר תורה ומצוות כשביקשו ממנו לעשות כאלו דברים לא הסכים בשום אופן לעשות כזה דבר".

גדולי ישראל בכנס (צילום: שלומי כהן)

"במאמר המוסגר", העיר הרב פילץ, "אותה תנועה (הציונות. ש"כ) שגדולי ישראל התנגדו אליה, ששמו כדגל את מצוות ארץ ישראל ועשתה ממנו אליל, וגדולי ישראל התנגדו לה, עיני העדה אמרו טרייף, זה עבודה זרה. והרבה אמרו מה רע? להקדים את משיח, רבים לא הבינו. רבי חיים אמר זה עבודה זרה.

"כשהוקמה כאן המדינה ורבים רקדו עם זקנים ופאות ברחובות והיה נדמה שהנה הנה הגיע, 'אתחלתא דגאולה' קראו לזה, יש צבא ויש משטרה. והחזון איש אמר שאולי זה סוף הגלות. אנשים חשבו שמשיח הגיע אבל כזה משיח אנחנו לא רוצים".

"אמרתי בשם החזון איש", הוסיף הגר"א, "שהמשיח לא יקבל מהם, מכל השלטון הזה, שום דבר. אמר לי בששת הימים אברך 'כנראה החזון איש לא ידע הכל', לא השבתי לו, היום כולם רואים. יום ירושלים רקדו ברחובות והרב שך צעק טרייף, ירושלים? תקוות הדורות וזה טרייף? היום רואים מה עשתה אותה תנועה".

הציבור בכנס (צילום: שלומי כהן)

בשלב זה המשיך הרב פילץ בדבריו החריפים ואמר כי "אסור לנסוע באוטובוסים נפרד גברים ונשים, יש מדינה בעולם שלא מרשה לעשות הפרדה באוטובוסים? חוץ מהמדינה הזו, כאן לא נותנים. זה מדינת עבודה זרה, אפילו הנאצים ידעו שצריך לתת מגורים נפרדים לגברים ונשים".

ראש הישיבה התייחס גם להתערבות משרד החינוך בתכני הלימוד בגנים ואמר: "אסור ללמד לילדים, עקידת יצחק לילדים, אסור ללמד בריאת העולם לילדים, ברוך השם שיש מי שעומדים בפרץ, אבל הם זוממים".

מנחה הכנס ונציג 'דגל התורה' לכנסת, יצחק פינדרוס, הגיב לדברים של הגר"א פילץ ואמר לרדיו 'כאן מורשת' שמכל שיעור בשיבה אפשר להעביר ציטוט לרשתות החברתיות ולעורר סערה הרב הביא דוגמא שאפילו בשואה לא היה מאבק כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר