דיאטת אף פקטור: האם היא הסוד לרדת במשקל מבלי להשתגע?

כששמענו על תוכנית ההרזיה שכביכול מאפשרת לאכול פחמימות, לשתות אלכוהול ולעבוד פחות שעות בחדר הכושר, האוזניים שלנו נפערו כהוגן. הנה מה שכדאי לכם לדעת על דיאטת F פקטור (בריאות)

(צילום: Ella Olsson on Unsplash)

כאשר אנו חושבים על דיאטה, אנו מיד מדמיינים כיצד נוכל להגביל את צריכת הקלוריות שלנו ולתגבר את כמות הביקורים שלנו בחדר הכושר, אז כששמענו על תוכנית ההרזיה שכביכול מאפשרת לאכול פחמימות, לשתות אלכוהול ולעבוד פחות, האוזניים שלנו נפערו כהוגן. הנה מה שכדאי לכם לדעת על דיאטת F פקטור:

מהי דיאטת אף פקטור? שיטה מוכחת מדעית לירידה במשקל ולהשגת בריאות אופטימלית, שפותחה על ידי טניה צוקרברוט, דיאטנית מוסמכת. עמוד התווך העיקרי של הדיאטה הוא ה-F, דהיינו: fiber - סיבים תזונתיים. ככל שיש יותר סיבים במזון שאתם אוכלים, כך תרגישו יותר מלאים לאחר האכילה, מה שיוביל אתכם לצרוך פחות במהלך היום.

במקום להתמקד באילו מזונות כדאי להימנע מלצרוך, אף פקטור היא דרך הדוגלת בשיבוץ של מאכלים עשירים בסיבים בתוך הדיאטה שלכם.

שאלה שחייבת להישאל, עד כמה קשה ליישם אותה? באופן מפתיע, לא מורכב בכלל. כדי לכוונן את עצמכם להצלחה (לדוברי האנגלית שבינינו, כמובן) מומלץ לרכוש את הספר של צוקרברוט באתר אמזון (רק ב-11$, זהו משאב סביר וסופר מועיל).

לגבי מזונות שכדאי לכם לאכול, הם יכולים להיות כל אלו הנרכשים בחנויות מכולת מסורתיות.

מה ניתן לאכול? המון דברים טעימים. הדיאטה מתמקדת בשילוב חלבונים רזים עם פחמימות עתירות בסיבים, שהן נמוכות בקלוריות וגורמות לכם להרגיש מלאים. חלבונים אלה ופחמימות כוללים בשר רזה, ירקות, פירות ודגנים מלאים.

האם דיאטת אף פקטור באמת עובדת? התוצאות ישתנו מאדם לאדם, אבל המדע מבטיח. האמריקאי הממוצע אוכל 16 גרם של סיבים ביום, שזה באופן משמעותי פחות מ-25-30 גרם שממליץ ה-FDA.

לפי תרשים ממחקר של אוניברסיטת מינסוטה מ-2005, הסיבים מובילים לשובע גדול יותר ולהפרשת אינסולין מופחתת.

בקיצור, הוספת סיבים תזונתיים צריכה להוביל לירידה במשקל, בתוספת דגש על אכילת מזון מלא במתינות.

תוכנית האכילה הזו בריאה, אינה מסתמכת על גימיקים, או טובה מדי כדי להיות אמיתית וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים בה ומתכוננים לנסות אותה בעצמנו, בלי לחכות ל"אחרי פסח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר