ירי בנגמ"ש

בנט מאשים: גולדין נחטף בגלל הוראות יעלון

השר נפתלי בנט האשים את מי שהיה אז שר הביטחון בהוראות הפתיחה באש שהביאו לחטיפת החייל בצוק איתן. יעלון תקף חזרה: "כמה אתה יכול לשקר ועל דם של חיילים?" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר החינוך נפתלי בנט, תקף היום (ראשון) את שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון אותו האשים באחריות לחטיפת החייל הדר גולדין במהלך מבצע צוק איתן.

"כל הסיפור של הדר גולדין ז"ל, וזה בקושי סופר, נעשה תחת הוראות פתיחה באש נוראיות, שלחו אותם לטפל במנהרות, אבל לא לפתוח באש. אירוע החטיפה של הדר גולדין נבע מהוראות פתיחה באש שבני גנץ ובוגי הטילו על חיילי צה"ל", האשים בנט.

את הדברים אמר בראיון לרדיו 103FM, והוסיף, "אני חושב שיש בעיה בדרגים הבכירים מזה 20 שנה, אנשים כמו בוגי, ובני גנץ שכולנו מכירים את חוסר הרצון העמוק שלו לחתור למגע, אלא לנתק מגע, לנתק מיהודה ושומרון, מעזה, מחיזבאללה.

"הרמטכ"ל ואלוף פיקוד צפון היו בוגי וגנץ בשנים שקדמו למלחמת לבנון שניתן לטילים להחליט. במשך 18 יום בצוק איתן הם גררו רגליים, פעולת מנע שאפשר היה לעשות בשלושה ימים, הם דחו ב-18 יום, והם הפציצו את הבתים שהיינו צריכים להשתמש בהם. כשיצאנו למבצע, הם רצו רק לסיים, לגמור עם זה".

תגובת יעלון

יעלון בחר להגיב לו בסרטון שפרסם בו אמר: "כמה אתה יכול לשקר, נפתלי בנט, ועל דם של חיילים? ככה התנהגת בצוק איתן באופן חסר אחריות, ככה אתה ממשיך בתקופה האחרונה, אתה חבר קבינט, גם מדליף מבפנים וגם יוצא נגד ההחלטות של כולם, שצריך לקחת עליהם אחריות קולקטיבית, וגם רוקד על דמם של חיילים. איך אתה חושב שתקנה ככה קולות בימין הממלכתי, על שקרים לא מבססים מנהיגות, תתבייש לך".

משפחת גולדין הגיבה לחילופי הדברים, באומרם כי "בננו, הדר חטוף בעזה ומוחזק בידי חמאס, אנחנו לא מחפשים אשמים וועדות חקירה. אנחנו רוצים מנהיגים שייקחו אחריות ויחזירו את את הדר משדה הקרב הביתה. אנחנו דורשים מאישי הציבור שיהיו אמיצים, שיקחו אחריות ושיובילו את הפתרון להשבת הבנים. הגיע הזמן שתעשו יותר ודברו פחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר