"לימודי כפירה"

תקיפות ברחוב ושיירת 'שיימינג': מאבק הקיצונים בקמפוס

דבק לתוך המנעולים, נזקים לבתים ולרכבים, ליווי הלומדים בקמפוס ברחוב תוך כדי צעקות גנאי: אלו רק חלק משיטות הפעולה של הקיצונים נגד לימודי האקדמיה • המשטרה חוקרת ומתצפתת (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המאבק של חוגי הקנאים בירושלים נגד לימודי האקדמיה התחדש בימים האחרונים. אחרי הדיווחים ב'כיכר השבת' על ההפגנות נגד קמפוס שטראוס, הסמוך לשכונת מאה שערים, מתברר כי בימים האחרונים, המאבק עלה שלב.

מנהלים ובכירים בקמפוס החרדי התלוננו על התנכלויות של הקיצונים המגיעים אל רחוב מגוריהם, ממתינים להם וכאשר הם יוצאים מהבית - תוקפים אותם מילולית.

תלונות נוספות דיברו על קיצונים שהכניסו דבק אל מנעולי הבתים, ואף הזיקו את רכביהם של חלק מהבכירים בקמפוס החרדי.

מתלווים לסטודנטים החרדים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף, בימים האחרונים, קבוצות של קיצונים ממתינים מוץ לשערי הקמפוס, ומלווים את הלומדים בהם ב"שיירות שיימינג" לאורך עשרות מטרים.

אותם קיצוניים מתלווים אל הסטודנטים החרדים, תוך כדי שהם קוראים לעברם קריאות גנאי, ומבזים אותם על כך שהם לומדים באקדמיה.

ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי המשטרה פתחה בחקירה, ומתצפתת על אותם קיצונים ומפגינים, כדי להגיע אל העומדים מאחורי מסכת ההתנכלויות המתחדשת נגד האקדמיה החרדית.

כזכור, היום הגיעו מספר קיצונים להפגין מחוץ לשערי הקמפוס. אחד מהם נעצר על ידי השוטרים שהגיע למקום, לאחר שניסה להפר את הסדר הציבורי.

מדובר בחלק ממאבק שהתחדש לאחרונה על ידי הקיצונים נגד לימודי האקדמיה. הלילה, עצרה המשטרה תושב בשכונת מאה שערים בחשד שהיה מאלה שהתפרצו לכנס האקדמיה.

בנוסף, עצרו כוחות המשטרה ברחוב עזרא, אדם אחד במהלך הפגנה שנערכה מתחת לביתו של אדם, שלטענת המפגינים, קשור ללימודי האקדמיה. המפגין נעצר בחשד להפרת הסדר הציבורי.

מלבד זאת, ביקרו השוטרים בביתו של אחד הקיצוניים, בשכונת הבוכרים וכן בשני בתים בשמואל הנביא, אך שלושת החשודים אתם חיפשה המשטרה הצליחו להימלט.

סייע בעריכת הכתבה: חיים גולדברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר