אירוע טרור?

שומרון: אוטובוס עלה בלהבות ונשרף כליל

אוטובוס פרטי עלה באש ונשרף כליל ליד גית שבשומרון. על פי ההערכות ראשוניות הדליקה פרצה בעקבות בקבוק תבערה שהושלך לעברו. לא היו נפגעים והנהג נמלט ללא פגע (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

שלושה צוותי כיבוי הוזעקו לשריפת אוטובוס סמוך לגית, כביש 55, בגזרת שומרון. מדיווח ראשוני נמסר שהבעירה החלה בעקבות זריקת בקבוק תבערה. האוטובוס עלה כולו בלהבות, אך ללא נפגעים. מאוחר יותר הוברר כי מדובר באוטובוס פרטי נהג ערבי ישראלי מבקעה אל גרבייה.

בינתיים לא נמסרה הודעה רשמית של כוחות הביטחון האם מדובר אכן באירוע טרור של בקבוק תבערה או שהאוטובוס עלה באש מסיבות אחרות והנושא עדיין בחקירה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מיהר להגיב על שריפת האוטובוס וטען בבטחה, כי מדובר בפיגוע טרור: "שוב נסיון פיגוע, שוב נס. אנחנו שוב אומרים לא נמשיך להסתמך על ניסים, ומה תשובת הממשלה? מקצצים בחיילים ביו"ש, מסרבים להשלים פערים של תקציבי בטחון בסך 400 מליון שח, והיום שיא השיאים: מבקשים לסגור תחנות מדא ביוש בשל וויכוח על 5 מליון ש"ח".

דגן ציין, כי דווקא "תחנת מד"א שהייתה צריכה להסגר היום ב-15:00 היא זו שהוקפצה לסייע הערב בנסיון הפיגוע בצומת גית. לא היה צריך הרבה כדי שהערב הזה היה נגמר לגמרי אחרת. אנחנו דורשים מהממשלה להתעשת ולעצור את תיאטרון האבסורד ביו"ש", אומר דגן.

מאוחר יותר נאלץ דגן להודות כי מיהר להגיב וכי על פי המסתמן כרגע מדובר בתקלת מנוע. "אנחנו מחכים לקביעת צהל ומערכת הבטחון ונקבל כל קביעה. יחד עם זאת נדגיש כי גם אם מדובר בבקתב וגם אם בתקלה טכנית האמבולס שהוזנק הוא אמבולנס מתחנת מדא שבי שומרון שהוא אחד מתחנות מדא ביוש שמאויים בסגירה בשל וויכוח הזוי על 5 מליון ש"ח".

ואכן מכוחות הכיבוי נמסר לבסוף כי בתום חקירה מאומצת של חוקר דליקות מתחנה אזורית שומרון נמסר כי סיבת פרוץ הדליקה באוטובוס בכביש 55 היא מכשל מכני באזור המנוע.

מוקדם יותר שוחח דגן עם מנכ"ל מד"א אלי בין ובשיחה הוחלט על דחייה של 24 שעות של סגירת התחנות של הארגון עד לקבלת התחייבות של מד"א ממשרד רוה"מ על תקצוב התחנות כפי שהובטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר