הדוברת: "זיכוי מוחלט"

התובע המיוחד הציג את הדו"ח: אין הוכחות נגד טראמפ

לפי בדיקות שערך רוברט מולר בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות, דונלד טראמפ ואנשי הקמפיין שלו אינם מואשמים בקנוניה כדי לסכל את התמודדותה של הילרי קלינטון בבחירות 2016 (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)

התובע המיוחד, רוברט מולר, הציג בשעות האחרונות (ראשון) בפני הקונגרס את הדו"ח שלו, בו פרושים ממצאי הבדיקה שלו באשר לחשדות כי אנשי קמפיין טראמפ הביאו למעורבות זרה במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות.

כצפוי וכפי שנטען בכלי התקשורת בארצות הברית, בדו"ח אין כל ממצאים לרעתו של דונלד טראמפ או מקורביו ואנשי הקמפיין שלו לנשיאות בבחירות 2016.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, בירכה על הממצאים. לדבריה, הם מהווים "זיכוי מלא ומוחלט" של הנשיא. גם עורך דינו בירך ואמר כי אפילו הוא לא ציפה לתוצאות שכאלו. יוזכר שלאורך כל הדרך חזר טראמפ וטען בתוקף שלא היתה כל קנוניה.

מאידך, יו"ר הועדה המשפטית של בית הנבחרים, ג'רלד נדלר, טען כי ב"מכתב קצר מאוד" שנמסר לו ממשרד המשפטים בנוגע לדו"ח, טראמפ אכן לא מואשם בפשע או בקנוניה, אך הדו"ח גם "לא מזכה אותו".

כזכור, במרכז החשדות נגד טראמפ היה מפגש שנערך ביוני 2016 בין טראמפ, בנו, חתנו ובכירים נוספים בקמפיין שלו עם מקורבת לקרמלין הרוסי. על פי החשד, נשקלה שם האפשרות כי רוסיה תעביר לידי טראמפ ואנשיו מידע שלילי על הילרי קלינטון, ובכך לסכל את התמודדותה נגד טראמפ לנשיאות ארה"ב.

בפרשה זו כבר נעצרו והואשמו עשרות מעורבים ואף הורשעו חמישה מאנשי טראמפ לשעבר. לכן ההשערה כי הנשיא ובני משפחתו המקורבים לנושא לא יואשמו, גורמת להפתעה רבתי בארצות הברית. מאידך, הדו"ח הוא לא המילה האחרונה בעניין והוא אף נתון לפרשנויות משפטיות שונות.

עד לפרסום מסקנותיו של מולר, חששו בבית הלבן כי הדו"ח יציג אקדח מעשן שיוכל להביא להדחתו של טראמפ. מסיבה זו ניסו להתעלם ככל הניתן מעניין הדו"ח, והנשיא אף לא צייץ על הנושא בטוויטר.

בד בבד, הנושא עבר מהזירה המשפטית לזירה הפוליטית: בכירים במפלגה הדמוקרטית עדיין דורשים את פרסומו המלא של הדו"ח בפני הקהל, וחשיפת כל פרטיו. מנגד תוקפים אותם במפלגה הרפובליקנית בטענה שחרצו כבר את דינו של טראמפ מתחילה, ולא עמדה לו זכות החפות הבסיסית.

בנוסף, במשך כל זמן בדיקת הפרשה, התקיימו הפגנות מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית תחת הכותרת "אף אחד אינו מעל לחוק", בתמיכה במולר כמי שיחשוף את השחיתות מצידם של אנשי טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר