הירי לשרון

בני גנץ תוקף: "נתניהו איבד את הביטחון"

הרמטכ"ל במיל' ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ יוצא במקפה חריפה נגד רה"מ בנימין נתניהו: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה, הוא חייב לשוב לארץ" (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באדר ב' תשע"ט | 25.03.19
נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרמטכ"ל במיל' ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ יוצא הבוקר (שני) במקפה חריפה נגד רה"מ בנימין נתניהו: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה, הוא חייב לשוב לארץ".

בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי נתניהו עודכן בירי וקיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון. יצוין כי נתניהו וגנץ שוהים בימים אלו בארה"ב במסגרת כינוס ועידת איפא"ק.

כעבור זמן קצר נמסר כי בעקבות האירועים הביטחוניים החליט ראש הממשלה לקצר את ביקורו בוושינגטון ולשוב לישראל לאחר פגישתו עם הנשיא טראמפ.

גנץ תקף הבוקר את נתניהו ואמר: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת.

"מדובר בפשיטת רגל בטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה".

לדבריו: "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזילזל בהתקפה על ת"א מקבל כעת טילים על השרון.

"האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים. שולח החלמה מהירה לפצועים".

יו"ר העבודה, אבי גבאי, ביקר במושב 'משמרת' בשרון, ואמר: "נתניהו אחראי למצב הביטחון הירוד. הוא איבד את ההרתעה וחיזק את החמאס. נתניהו הוא ראש ממשלה של דיבורים ולא של מעשים. ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את הביטחון בעוטף עזה וכעת בישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים.

גבאי, רוסו ובר לב באזור הנפילה

"הנאומים היפים ומזוודות הכסף שנתניהו מעביר לחמאס לא מספקים ביטחון. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ ולא בפחדנות של נתניהו. נתניהו יכול להישאר בארצות הברית ולעסוק בהסברה. שישאיר את העשייה והביטחון לאלו שיש להם תכניות מעשיות".

אלוף פיקוד דרום במיל', טלך רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה הגיב לירי ואמר: "תושבי המרכז התעוררו הבוקר לקול אזעקה, כפי שתושבי עוטף עזה חווים מידי יום כל זאת עקב חוסר מדיניות, חוסר תכנון, וחוסר הוראה מהדרג המדיני

"צה"ל חייב להגיב בעוצמה, אבל בלי מדיניות, הירי לעבר הישובים הישראליים לא יפסק מר ביטחון לא מביא ביטחון. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".


יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, אמר כי "הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום. אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ"ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב"ס על ידי אסירי חמאס.

"המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות - זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשיין, ביטול כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הבטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אובדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה".

'הימין החדש' בתגובה לירי הרקטה לשרון הבוקר: "ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום - כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל.

"נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו - וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס".

לפיד בתגובה על הירי הבוקר מרצועת עזה: "באוקטובר האחרון עמדתי מול הבית של מירי תמנו בבאר שבע שנהרס מפגיעת טיל. ונתניהו לא הגיב. אחר כך ירדו 500 טילים ופצמ"רים על ישובי עוטף עזה. ונתניהו לא הגיב. ואז שני טילי פאג'ר על תל אביב. ונתניהו לא הגיב.

"אני בעד מדיניות שקולה ואחראית, אבל זו לא מדיניות שקולה. נתניהו פשוט לא מגיב. הוא עסוק מדי בעניינים אחרים ובדרך ישראל איבדה את ההרתעה. אנחנו נדע להחזיר אותה. צה"ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון. בני גנץ, בוגי יעלון וגבי אשכנזי הם האנשים שהפכו אותו לכזה. שולח הבוקר ברכת החלמה לפצועים ממשמורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר