ראיון מיוחד • צפו

מאיר פרוש: לאלי ישי יש חסידים שנשבעו לא להצביע ש"ס

החיבור עם אלי ישי; היחסים עם השר אריה דרעי; השיתוף פעולה עם 'דגל התורה'; הטענות ש'יהדות התורה' נכנסת לטריטוריית ש"ס ומסביר למה 'יהדות התורה' חרדית יותר • מאיר פרוש בראיון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג, וידאו: אריאל ליבא)

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן שר החינוך מאיר פרוש, מדבר על הכל בריאון מיוחד ל'כיכר השבת': היחסים עם אריה דרעי, הקירוב לאלי ישי, השיתוף פעולה עם 'דגל התורה' והסכנה ממשלת יאיר לפיד ובני גנץ.

כותרות הראיון עם מאיר פרוש:

לפיד-גנץ: "הציבור מבין את הסכנה, הוא לא טיפש, ואם הוא זוכר - הוא זוכר בדיוק איך זה היה נראה. בשבוע האחרון ניתן את ה'פוש' האחרון, כולל הרבנים. בימים האחרונים נהפוך ל'מטה קרב'".

נתניהו יעדיף את החרדים: "כל השותפים של נתניהו בקדנציה הזו - פחות או יותר היו מרוצים. אם כל אחד מאיתנו ירצה את הקואליציה הזו, ויהיה לנו גוש של יותר מ-60 מנדטים, אז תהיה לנו קואליציה. אם כל אחד יבקש דברים שלא שייך שיהיה - אז לא יהיה טוב".

מאיר פרוש בראיון ל'כיכר השבת'

המו"מ עם אלי ישי: "אלי ישי הגיש רשימה כי הוא חשב להתמודד. יש לו חסידים מושבעים, שנשבעו, הם לא מצביעים ש"ס. בהכוונתו של הגר"מ מאזוז הם החליטו למשוך את הרשימה וחיפשו את הדרך, הדבר הכי קרוב אליהם זה 'יהדות התורה', ו'יחד' מצטרפת ל'יהדות התורה'".

הקריאה של דרעי שהספרדים יצביעו לש"ס והאשכנזים ל'יהדות התורה: "קודם כל איתי הוא לא דיבר, אני לא יכול לומר..הוא לא התכוון שיענו לו..

"באותו יום שחתמנו עם אלי ישי, הוא ישב עם רבני חב"ד האשכנזים שיגידו לספרדים בחב"ד שיצביעו לש"ס, גם הוא פנה, מתי תיאמו את הפגישה של דרעי עם חב"ד.

"הוא הבין שהחותמת אפשר לקבל מהרבנים מחב"ד, והרבנים הם אשכנזים. אז גם אנחנו מדברים עם כאלה שאומרים שלא רוצים להצביע לש"ס, לא הגענו לפגוע בש"ס.

"אני יודע להגיד לך על אישים מכובדים מאוד בש"ס המבקשים מקהילות אשכנזיות חסידיות שיצביעו לש"ס, ממש במפורש, עדיף שלא אגיד שמות. תאמין לי שראשי ש"ס שומעים אותי הם לא יתבעו אותי דיבה".

מאיר פרוש בראיון ל'כיכר השבת'

'יהדות התורה': "ש"ס מצביעה איתנו תמיד, הם חרדים לכל דבר, אבל אנחנו יודעים שש"ס מצליחה להשיג קולות שהם לא מחרדים, על רקע עדות המזרח. ולכן היא רוצה להצטייר כאחת שיותר קרובה לאנשים של ה'עמך' ולא החרדים. לעומת זאת אנחנו לא מתביישים, יודעים מי זו יהדות התורה, אי לא מראה את עצמי כשקוף אחר וחרדי בבית. את התעצומות נפש שצריך להיאבק למען הנושא החרידם עושים אנשי 'יהדות התורה', בוודאי שש"ס מתייצבת על ידינו".

השת"פ עם 'דגל התורה: "יש תיאומים עם 'דגל התורה, אין מטות ביחד. זה שיש באלעד בעיות, אני לא חושב שזה 'דגל' ו'אגודה', אלא בעיות קצת שונות, שבוודאי לא הזמן לדבר על זה בערב בחירות".

החרדים המצביעים לנתניהו: "תמיד אומרים לי את, 'יש שבר בציבור החרדי', אני אומר לך: בעוד שבוע, אחרי הבחירות, תבחן את הערים החרדיות, תבדוק כמה קולות היה לליכוד או ל'זהות'.תנועה? זרימה? לא".

יאיר לפיד: "אנחנו זוכרים את נתניהו עם לפיד, מי שלט על נתניהו? מי עשה את הגזרות נגד החרדים? יאיר לפיד. הוא מאוד מתוחכם. איפה שלפיד נמצא - אנחנו לא נמצאים, גם כשר בממשלה, הוא היה אצל נתניהו והוא הרג אותנו. למה להיות שם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר