הרמת משקולות יכולה להפחית את הסיכון לסרטן ב-25%

הרמת משקולות מסייעת להגדלת מסת שריר. זו עובדה ידועה. כעת, מחקר גילה כי אנשים שהרימו משקולות היו בסיכון נמוך ב-25% לחלות בסרטן המעי הגס. אז קדימה, הזיזו את עצמכם לחדר הכושר (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

ישנן סיבות רבות מספור לביצוע אימוני כוח: הרמת משקולות מסייעות לכם לבנות עצמות ומסת שריר, לשפר את רמת הסוכר בדם, להדוף מחלת לב ולמנוע את העלייה בשומן הבטני. כמו כן, מספר גדל והולך של עדויות מראה שהיא עשויה להוריד את הסיכון לסרטן.

כעת, מחקר חדש שפורסם ב-"Medicine & Science in Sports & Exercise" טוען כי הרמת משקולות עשויה להיות מועילה במיוחד להורדת הסיכון לסרטן המעי הגס, שהוא הגורם המוביל השני למוות מסרטן בקרב גברים ונשים בארה"ב.

במחקר החדש, החוקרים בדקו נתונים ממחקר קודם שנקרא "NIH-AARP Diet and Health" כדי לבדוק כיצד אימונים של הרמת משקולות השפיעו על הסיכון לחלות ב-10 סוגי סרטן נפוצים. המחקר כולל מידע על תזונה, בריאות וסגנון חיים, שנאסף מיותר מ-560,000 חברי "AARP" (ארגון ללא מטרות רווח) שהיו בין הגילאים 50 ל-71 בשנים 1995-1996 ומילאו שאלוני מעקב במשך השנים 2004-2006.

החוקרים גילו כי אימוני כוח הורידו באופן משמעותי את הסיכון לסרטן המעי הגס: אלו שהרימו משקולות היו בסיכון נמוך ב-25% לסוג הסרטן הנפוץ מאשר אלו שלא עשו זאת. נראה כי להרמת משקולות יש השפעה מגנה מפני סרטן כליות, גם.

יתכן שזה בגלל שאימוני כוח יכולים לעזור לקדם עניין שנקרא הומאוסטזיס גלוקוז (היכולת לשמור על סביבה פנימית יציבה למרות השינויים שחלים בסביבה החיצונית), או לשמור על איזון של אינסולין וגלוקגון כדי לעזור לשמור על רמות הסוכר בדם. זה חשוב, שכן רמות גבוהות של סוכר בדם קשורות לסיכון גבוה יותר לסרטן המעי הגס.

ממצאים אלה מבוססים על מחקרים קודמים שבדקו את הרגלי התרגול של יותר מ-80,000 מבוגרים ומצאו כי אנשים שהרימו משקולות רק פעמיים בשבוע היו בסיכון נמוך ב-31% לסרטן.

מחקרים מתחילת השנה מצאו כי אימוני אינטרוולים באינטנסיביות גבוהה (HIIT) גם עשויים להוות מגן מפני סרטן המעי הגס. מחקר שפורסם ב-"Physiology Society" מצא כי הצמיחה של תאי סרטן המעי הגס בקרב ניצולי סרטן המעי הגס הופחתה מיד לאחר סשן יחיד של HIIT.

למרות שיש צורך במחקר נוסף, אין סיבה שלא להוסיף לארסנל האימונים שלכם או להמשיך ביתר שאת להרים משקולות, בכל מקרה. אתם תהיו חזקים יותר, מהירים יותר, בריאים יותר באופן כללי וגם תפחיתו את הסיכון שלכם ללקות בכמה סוגים של סרטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר