"מחלה מסתורית"

שוב בלגן ברכבת: תנועת הרכבות הופסקה

הבוקר הודיעו פקדי הבטיחות על "מחלה" וברכבת נאלצו להודיע על ביטול כל הנסיעות עד להודעה חדשה. ברכבת מאשימים את וועד העובדים בהתנהלות פרועה (תחבורה, רכב)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הנהלת רכבת ישראל הודיעה הבוקר (שישי), מעט לפני השעה 7, כי תעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00. זאת, לדבריה, לאחר ששמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) הודיעו על מחלה מסתורית. ב-8:00 נכנסה ההשבתה הכללית לתוקף ועד הודעה חדשה לא ייצאו רכבות מהתחנות השונות ברחבי הארץ כשציבור הנוסעים יסבול כמובן מהשביתה של עובדי הרכבת.

בהודעת ההנהלה נאמר, כי "בשעות האחרונות, בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו שמונה פקדים על מחלה. זו נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם. מדובר על קרוב למחצית ממצבת הפקדים שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו זה עתה משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות. שאר תשעת הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת".

"בשל כך", אמרו ברכבת, "ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מארבעה פקדים במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00. זאת עד להודעה חדשה. מדובר על פגיעה קשה של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות".

רכבות שיצאו ב-6:30 בבוקר, לפני הודעת ההנהלה, ימשיכו ליעדן - אבל מ-8:00 החלה השבתה כללית בתנועת הרכבות בכל הארץ.

שר התחבורה ישראל כץ, הגיב אף הוא להחלטת הרכבת, הביע גיבוי להחלטה והנחה את ההנהלה לפנות מיד לבית הדין לעבודה שיורה לועד העובדים להחזיר את פקחי הבטיחות לעבודתם, ובמקביל לנקוט בצעדים משמעתים נגד יושבת ראש הוועד וחבריה.

בהודעת השר כץ נאמר כי "הוא רואה בחומרה את הגיבוי המתמשך שנותנת הנהגת ההסתדרות לפגיעה חמורה זו בנוסעים, ובפרט בחיילי צה"ל שאמורים לשוב היום לביתם". לדברי כץ, "לא נאפשר אנרכיה ברכבת ישראל. נוסעי הרכבת לא יהיו בני ערובה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכח ובריונות. בכוונתי לנקוט בכל הצעדים הנדרשים להפסקת תופעות חמורות אלה, בדיוק כשם שעשיתי בעבר".

מאוחר יותר ההסתדרות הודיעה כי הנהלת רכבת ישראל תחדש את תנועת הרכבות ברחבי הארץ. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה לוועד עובדי הרכבת לאתר באופן מידי עובדים שיגיעו למלא את תפקידם. מההסתדרות נמסר עוד כי היא "קוראת להנהלת הרכבת לבטל את שביתת המגן ולפעול ביחד לבניית מערכת יחסי עבודה תקינים".

בינתיים הרכבות חזרו לפעול אך ישנן עדיין שיבושים ועומסים כבדים בתחנות הרכבת ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר