אחיה אשר כהן אלורו מבצע: 'והיא שעמדה'

הפסנתרן המוערך, אחיה אשר כהן אלורו, בביצוע מחודש לשיר 'והיא שעמדה' כפי שהוא מושר בחסידות חב"ד כשהוא מלווה ברביעיית מיתרים בעיבודיו של אחיה אשר (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש י"א בניסן, ולכבוד חג החירות, מוציא המלחין הפסנתרן החבדי אחיה אשר כהן אלורו את ניגון 'והיא שעמדה' בעיבוד לפסנתר ורביעיית מיתרים ושאחיה עצמו שר את מילותיו.

ניגון זה הוא חלק מפרוייקט שאחיה התחיל לפני כמה שנים במסגרת 'פרשנות למוזיקה יהודית', הפעם כאמור בעיבוד לפסנתר ורביעיית מיתרים קלאסית. בהמשך בעז"ה יצאו עוד קטעים.

אחיה אשר כהן אלורו, נחשב לאחד המוסיקאים המסקרנים בשנים האחרונות שצמח מתוך הצבור החרדי. כפסנתרן אחיה מלווה אמנים בולטים בארץ ובעולם; עמיר בניון, אברהם פריד, יהורם גאון ואחרים. אחיה מעבד ומנהל מוסיקלי של פרוייקטים בולטים כמו פרוייקט "לקראת נעילה" "וזוכרים ושרים" בערב יום השואה בירושלים שבהם השתתפו אמנים רבים.

לניגון 'והיא שעמדה' מצטרף סיפור. כשבוע לפני הוצאת הסינגל, הופיע אחיה באירוע לציון יום הולדתו של הרבי בעיריית ת"א. למופע נתבקש אחיה לנגן את חומריו ואת ניגון והיא שעמדה של חב"ד. כאשר נשאל למה לא הקליט אותו עדיין, החליט אחיה לכתוב ולהוציא את הקטע עוד לפני פסח.

והנה לכם הניגון שעובד והוקלט תוך ימים בודדים.

בדרך לאלבום הבכורה שלו, אחיה התחיל לצאת לאחרונה למופעי יחיד שבו הוא מנגן את חומריו שנעים בין מוסיקה מקורית לפרשנות אישית לניגונים ידועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר