הותר לפרסום

בכיר בכור הגרעיני בדימונה חשוד בעבירות שחיתות

בתום חקירה סמויה, הותר לפרסום כי הממונה על הביטחון במערכת הביטחון ומשטרת ישראל חוקרים חשד לשחיתות מצד בכיר בכור הגרעיני. צו משפטי אוסר לפרסם פרטים נוספים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

לאחר שהחקירה עברה לשלב הגלוי, הותר היום (שני) לפרסום כי בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה שעניינה חשד לשחיתות מצד בכיר העובד בקריה למחקר גרעיני בדימונה.

המדובר בחקירה סמויה, משולבת של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ושוטרי משטרת ישראל ממחוז חוף ודרום, שעניינה כאמור חשד לעבירות שחיתות כנגד עובד בכיר בכור הגרעיני.

פרטים נוספים מעבר לזה, אסורים בפרסום. צו שהוציא בית המשפט אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החשוד ומפרטי החשדות נגדו, למעט עצם קיום החקירה.

בראיון פרישה שהעניק לאחרונה לעיתון הכלכלי גלובס, ד"ר אודי נצר, מי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל הכור, התייחס ל'פרשת ואנונו' - הפרשה המסעירה הקודמת במקום - ואמר: "זה סיפור ישן. נכון שהוא עולה אצלנו בשיחות סלון, אבל הוא לא משפיע על שום דבר. קמ"ג לא עוסקת בואנונו. הוא מטופל על-ידי מלמ"ב".

הוא נשאל אם יש לקחים מהפרשה, והגיב כי "היו לקחים בעבר. היום תהליך הקליטה וגם תהליכי הפיקוח הפנימיים על עובדים יותר קפדניים".

כזכור, לפני יותר מ-30 שנה, פגש מרדכי ואנונו, טכנאי לשעבר בקמ"ג (הקריה למחקר גרעיני), בעיתונאי מהעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" בסידני שבאוסטרליה, ומסר לו מודיעין טכנולוגי שהיה ברשותו ועשרות צילומים שצילם בחשאי במהלך עבודתו.

פרסום המידע היה ההוכחה הראשונה כי ישראל אכן מחזיקה בנשק גרעיני. ואנונו, נחטף על ידי המוסד ברומא שבאיטליה, הובא לישראל, עמד לדין והורשע בבגידה ובריגול חמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר