עסקת המאה

הפלסטינים זועמים: דונלד טראמפ נגד מדינה עצמאית

דיווח בארה"ב כי תכנית השלום של הנשיא אינה כוללת הקמת מדינה פלסטינית, גוררת זעם ברש"פ: "תכנית שנועדה להרוס את תהליך השלום ואת החוק הבינלאומי", אמר בכיר (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

הבית הלבן צפוי לפרסם כבר בשבועות הקרובים את תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, ועל פי דיווחים בארה"ב, "עסקת המאה" אינה כוללת הקמת מדינה פלסטינית.

הדיווח עורר זעם בקרב בכירי הרשות הפלסטינית. כך לדוגמה, ד"ר סאיב עריקאת אמר: "זו תוכנית שנועדה להרוס את תהליך השלום ואת החוק הבינלאומי. לא יהיה שלום בלי הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67 ובירתה מזרח ירושלים".

בישראל היום צוטטו בכיר נוסף שאמר כי "גם אם ניאלץ להמתין קדנציה נוספת עד שטראמפ יסיים את תפקידו, נעשה זאת ולא נקבל עסקה שאינה כוללת מדינה עצמאית בגבולות 67. זה נראה כאילו שנתניהו הוא זה שעומד מאחורי תוכנית השלום הבזויה הזו, כיוון שהוא יודע שהפלסטינים לעולם לא יסכימו לקבלה".

הדיווח שעורר את זעם הפלסטינים, פורסם בעיתון הוושינגטון פוסט, בשם גורמים שציטטו את חתנו היהודי של הנשיא, ג'ארד קושנר, המשמש כיועצו המיוחד של טראמפ.

לפי הדיווח, התכנית תכלול שיפור מרחיק לכת בחיי הפלסטינים, מגוון הטבות כלכליות והקמת אוטונומיה, אך כאמור, ללא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", טראמפ אמר למקורביו שהוא רוצה להפוך את ההנחות המסורתיות בשאלה איך לפתור את הסכסוך, ונתן לחתנו לפעול בחופשיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר