ההישג החרדי

כך קיבלה יהדות התורה את המנדט השמיני

הרב אברהם ובר, נציג דגל התורה בוועדת הבחירות המרכזית, מסביר באולפן כיכר מה גרם לכך שרק היום עדכנו כי יהדות התורה מקבלת את המנדט השמיני ומה הביא לעליה (פוליטי)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

וועדת הבחירות המרכזית קבעה היום (שלישי) כי יהדות התורה תעלה במנדט נוסף, ותכניס שמונה נציגים לכנסת הבאה, על חשבון מפלגת הליכוד, שירדה ל-35 מנדטים.

הרב אברהם ובר, נציג דגל התורה, מסביר בראיון לאולפן כיכר מדוע הגיעו רק היום להחלטה הסופית. לדבריו, לא היו זיופים בקלפיות, אך היו בעיות בפרוטוקולים.

כאשר ממלאים את התוצאות, המפלגה הראשונה היא מפלגת העבודה, לה האותיות "אמת", והמפלגה השניה היא יהדות התורה, עם האות "ג", מה שמביא לרישום בעייתי של קולות מהמפלגה החרדית למפלגת השמאל.

הרב ובר מדגיש כי "אין יד מכוונת", וכי מדובר בתקלות בעבודת הקלדניות. כאשר עולים על חשד לטעות, פותחים את הפרוטוקולים ובודקים, וכך הביאו את המנדט השמיני ליהדות התורה.

לדבריו, בכל מערכת בחירות קיימות תקלות מעין אלו, והוא מצליח בזכות הבדיקה להוסיף עוד אלפי קולות ליהדות התורה, אך הפעם, זה התברר כמשמעותי במיוחד, והצליח להוסיף עוד מנדט.

מאז ההודעה על תוספת הכוח ליהדות התורה, טענו רבים כי זה בזכותם. בין היתר, נטען כך על ידי יו"ר יחד, אלי ישי, שהסיר את רשימתו והעביר את תמיכתו ליהדות התורה.

מניתוח הנתונים שבידי הרב ובר, הוא מדגיש כי אין ספק שכל הטוענים להצלחה צודקים, "אבל כל אחד צריך להרגיש שהוא חלק מהדבר הזה, חלק מקידוש ה' שנשמענו לקול רבותינו".

הרב ובר מוסיף כי על פי הנתונים, עולה כי בסופו של דבר לא הייתה נהירה של חרדים חדשים שהצביעו למפלגות חילוניות, בניגוד לקמפיין שהתנהל בתקופת הבחירות כביכול רבים מהחרדים לא יצביעו הפעם למפלגות החרדיות.

בראיון התייחס הרב ובר גם לסיכויי 'הימין החדש' לחצות בסופו של דבר את אחוז החסימה, וחושף את ההימור שלו לפני הבחירות, ומסביר מדוע הצליח בהימור למרות שטעה בתוצאות. צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר