מחקר חדש מבטיח למצוא תרופה להזדקנות

ככל שאתם מתבגרים, כך מצטברים יותר "תאי סנסנט" בגופכם. עניין שגורם לשלל מחלות הקשורות לגיל, כולל סרטן, דמנציה ועוד. תרופה בפיתוח למעשה מפעילה תהליך של מוות מתוכנן של תאים אלו (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

תרופה חדשה בפיתוח עשויה לקיים הבטחה לטיפול במגוון שלם של מחלות הקשורות לגיל, כך טוענים חוקרים מ"מאיו קליניק".

היא נקראת "תרופת סנוליטיק" ועובדת על ידי התמקדות בתאים מיוחדים בגוף המכונים "תאי סנסנט". "תאי הסנסנט" מעורבים בהזדקנות - הם מפסיקים להבדיל ומייצרים כימיקלים רעילים העלולים לפגוע בתאים בריאים סמוכים, מסבירים החוקרים בהצהרה.

ככל שאתם מבוגרים יותר, מצטברים יותר "תאי סנסנט" בגופכם והצטברות זו קשורה לשורה שלמה של מחלות הקשורות לגיל, כולל סוגי סרטן רבים, דמנציה, בעיות לב, דלקת פרקים ואוסטאופורוזיס. אבל "תרופת סנוליטיק" למעשה מפעילה תהליך הנקרא "אפופטוזיס" - דהיינו: המוות המתוכנן - של תאים אלו.

התוצאה? פחות הצטברות של תאים שעלולים לגרום לתאים הרסניים.

מחקר קודם שנערך על ידי הצוות, הוביל לפיתוח של "תרופת הסנוליטיק" הראשונה ומחקרים אחרים הראו כי התרופה יכולה למחוק את "תאי הסנסנט", תוך השארת תאים בריאים שלמים.

תרופות אלה נבדקו - והוכחו יעילות - במודלים של בעלי חיים, אך הניסויים צריכים להתרחב לבני אדם כדי לראות אם אותם ממצאים חלים גם על בני אדם. אם הם אכן עושים זאת, יתכן שתרופות אלו יכולות למנוע או לדחות את התנאים הקשורים לגיל כקבוצה כללית, במקום באופן הדרגתי.

כותב המחקר, ג'יימס קירקלנד, אמר ל-"CNN" כי החוקרים צריכים להבין טוב יותר כיצד "תרופות סנוליטיות" פועלות בבני אדם בתוך כשנה וחצי עד שנתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר