פרסום ראשון

גורמים ב'העדה' מסייעים לליכוד - נגד החרדים

גורמים בעדה החרדית הציגו בפני עמית הלוי, התובע להכנס לכנסת מטעם הליכוד במקום המנדט השמיני של יהדות התורה, מסמך המציג לכאורה זיופים בקלפיות חרדיים (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנת העדה החרדית, אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עמית הלוי, מקום 36 ב'הליכוד' הפסיד רגע לפני תוצאות האמת את מקומו בכנסת ה-21, כאשר את המנדט העבירו ליהדות התורה, שם הכניסו את יצחק פינדרוס לכנסת.

בימים האחרונים, שעות לפני המועד האחרון לערעור על תוצאות הבחירות וביום השבעת 120 חברי הכנסת לכנסת ה-21, עתר עמית הלוי לבית המשפט, לטענתו בגלל קול אחד בודד המנדט ה-36 של הליכוד צריך להיכנס לכנסת וליהדות התורה צריך להיות 7 מנדטים בלבד.

במקביל החל עמית הלוי לאסוף עדויות על זיופי קלפיות במגזר החרדי, הפעילות היא גם על זיופים לטובת ש"ס בגלל הסכם העודפים עם יהדות התורה שהקנה לה את המנדט השמיני.

"יש לי עדויות עם תיעודים לזיופי קלפיות בביתר עילית. כרגע אני לא פותח את הנושא, זה יביך מאד את אגודת ישראל ואין לי עניין, גם יש לנו מספיק קולות למנדט הנוסף. אם הם יילחמו בבית משפט - נפתח הכל" אמר אמש עמית הלוי.

אבל מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי גורמים חרדים מהעדה החרדית, אחד מהם הוא העסקן יצחק וייס מחסידות סאטמאר, פועלים לסייע לעמית הלוי להעביר את המנדט מיהדות התורה לליכוד.

לידי 'כיכר השבת' הגיע מכתב שנשלח לעמית הלוי ובו רשימת הזיופים שלטענת הגורמים בעדה - זוייפו לטובת המפלגות החרדיות.

לפי המכתב, "בעיר ביתר עילית ישנם 104% אחוזי הצבעה, מה שכמובן לא יתכן. בעיר אלעד ישנם 99.5% אחוזי הצבעה, גם זה לא יתכן, כיון שמצביעי סיעת בני תורה שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות לא התמודדה לכנסת ומצביעיה בהוראת רבותיהם לא השתתפו בבחירות".

"כיו"ב במודיעין עילית ישנם קרוב ל98% אחוזי הצבעה, גם שם לא יתכן הדבר, לסיעת בני תורה בעיר ישנם שני נציגים בעיריה, וכאמור, מצביעי בני תורה לא השתתפו בבחירות".

"כמו כן ישנם אלפי בעלי זכות בחירה בערים בית שמש וירושלים שהצהירו בפני עו"ד כי אין בכוונתם להצביע בבחירות, אך עולה חשש כבד כי נעשה שימוש לא חוקי בקולותיהם".

במקביל מנסים אותם גורמים להוכיח זיופים בין היתר גם באשדוד כך לדוגמא הם שלחו נתון הצבעה שלטענתם מוזר:

תוצאות באשדוד בי"ס ממלכתי צמח קלפי מספר 162, תוצאות נכונות ל‏- 14/04/2019 15:26 לחתך הקלפי המבוקש: ב-2019 - 596 קולות 89.89% מסך קולות הכשרים. ב-2015 - 283 קולות 63.03% מסך קולות הכשרים.

גורם בהעדה החרדית אומר ל'כיכר השבת': "שלחנו הקלטות של 800 איש עם תעודות זהות שלהם שמצהירים שלא הצביעו ודורשים לבדוק אם הצביעו בשמם. כך גם רשימה של 100 איש ששהו בחו"ל ודורשים לבדוק אם הצביעו בשמם למפלגה חרדית".

יצחק וייס הגיב ל'כיכר השבת' על הטענות כי הוא מסייע לליכוד לקבל את המנדט ה-36: "לא מאשר ולא מכחיש".

עמית הלוי אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "העתירה שלנו לא עוסקת בזיופים אלא רק בטעויות הקלדה, אולי התקשר אלי אדם ואמר שיש גם זיופים אמרתי לו בסדר והוא שלח לי, אבל אנחנו בינתיים לא עוסקים בזה ולא ברור אם נעסוק בזה, אנחנו מבקשים להביא לתוצאה של רצון הבוחר ובינתיים בשלב הזה עתרנו כאמור רק על טעויות הקלדה. זה לא עניין שלי אישית זה רצון להגיע לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר