יורים בנגמ"ש

ח"כ ב'יהדות התורה': "הסיבה לפיצוץ - מחלוקות פנימיות"

"אומרים שזה נושא חילול השבת, אבל הסיבה האמיתית? מחלוקת פנימית בסיעה", כך התבטא חבר כנסת ב'יהדות התורה' • המחלוקות: חלוקת התיקים הבכירים בין הסיעות ובין חברי הכנסת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה (צילום: באדיבות המצלם)

בימים האחרונים דווח, גם כאן ב'כיכר השבת', כי ב'יהדות התורה' החליטו לעצור את המשא ומתן הקואליציוני מול סיעת 'הליכוד' - בשל חילולי השבת שאושרו לקראת מופע מוזיקלי בינלאומי שייערך בקרוב בישראל.

אך חבר כנסת ב'יהדות התורה' התבטא אמש (שני) וטען כי הסיבה האמיתית היא "מחלוקות פנימיות בתוך הסיעה, בתוך יהדות התורה ובתוך 'אגודה'".

גורם ב'יהדות התורה' הסביר ל"כיכר השבת": "צריך להבין, אומנם הצלחנו בענק בבחירות, שמונה מנדטים - מי האמין. אבל כגודל ההצלחה - גודל הקרב הפנימי, כל אחד נגד השני".

לדבריו: "קודם יש את המחלוקת הגדולה בין 'אגודה' ל'דגל'. ליצמן לא מעוניין ש'דגל' תקבל סגן שר במעמד שלו בנוסף לתיק ועדת הכספים. אומנם יש הסכמים על 50:50 אבל בפועל המאבק הפנימי רק התעצם".

"כמו כן", מסביר הגורם הבכיר בסיעה: "יש גם מאבקים פנימיים בתוך הסיעות. ב'אגודה' יש מאבק על ראשות הוועדה הבכירה. ח"כ ישראל אייכלר, הוותיק, מבקש את הוועדה הבכירה בזמן שח"כ יעקב טסלר, הטרי, טוען שאומנם הוא חדש אך הוא נציג החסידות הגדולה והתפקיד הבכיר מגיע לו בלי קשר למספר השנים שלו בכנסת".

הגורם הוסיף: "ושלא תחשוב שבתוך 'דגל' אין מאבקים. גם בסיעה הליטאית המאבקים גדולים ואפילו יוצאים החוצה. אנשיו של ח"כ אורי מקלב פועלים קשה כדי לקבל תפקיד בכיר ושזה לא יהיה ח"כ יעקב אשר. כשח"כ אשר מונה ליו"ר הסיעה הזמני, אנשי ח"כ משה גפני דאגו להזדרז להוציא הודעה שהוא היו"ר, בלי להזכיר שזה זמני. זה היה ניסיון לפגוע במעמדו ולהציג תמונה שכביכול ח"כ מקלב הוא הבכיר מבין השניים".

"לסיכום", מסיים הגורם בסיעת 'יהדות התורה': "כולם הופתעו לגלות על ה'פיצוץ' במשא ומתן, אבל היה ברור שהסיפור זה נושא חלוקת התיקים בתוך הסיעה, ליצמן רוצה שנסתדר בנינו ואח"כ נגיע להסכם מול הליכוד". בסביבת סגן השר ליצמן הכחישו את הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר