שינויים ופסקת התגברות

דיווח: נמצא הפתרון למשבר הגיוס בממשלה

בסיעת 'הליכוד' מצאו מתווה פשרה לחוק הגיוס ואף הגישו אותו לחברי צוות המו"מ של הסיעות החרדיות: יתווסף סעיף שיאפשר לממשלה לשנות בעתיד את יעדי הגיוס החרדי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אטיאס, גפני ופרוש בדיון על חוק הגיוס (צילום: פלאש 90)

אחד הנושאים המרכזיים שעומד במרכזו של המשא ומתן הקואליציוני בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא משבר חוק הגיוס והאיום של יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן שהודיע כי לא יאפשר שינויים בחוק שהגיש באמצעות משרד הביטחון.

על פי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה', ב'ליכוד' מצאו מתווה פשרה בנושא ואף הגישו אותו לחברי צוות המשא ומתן של הסיעות החרדיות בתחילת השבוע.

על פי הדיווח, הקואליציה הבאה תקדם את החוק שגיבש משרד הביטחון ואושר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה, אך יתווסף בו סעיף שיאפשר לממשלה לשנות בעתיד את יעדי הגיוס של החרדים שיופיעו בנוסח החוק.

עוד מדווח ב'וואלה' כי שינוי משמעותי נוסף הוא סעיף שיופיע בהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות ובו ייכתב כי הממשלה תפעל ברוח מדיניות של מדינה יהודית לפיה אדם לא ייכנס לכלא בעוון לימוד תורה.

עד כה לא נקבע איך לרכך את התנגדות החרדים לסעיף שקובע כי אם לא יעמדו ביעדי הגיוס במשך שלוש שנים - החוק שפוטר את תלמידי הישיבות מגיוס לצה"ל ייפקע סופית. ייתכן כי גם סעיף זה יהיה נתון לשינוי בהחלטת ממשלה.

כמו כן, הפתרון שתקדם הקואליציה כדי להתגבר על המכשול המשפטי הוא קידום פסקת ההתגברות המאפשרת לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ. יצוין כי ליברמן מתנגד למהלך והצהיר כי יסכים לפסקת ההתגברות רק לאחר חקיקת חוק הגיוס.

ח"כ יאיר לפיד תקף את הפשרה המסתמנת ואמר: "כרטיס היציאה מהכלא של נתניהו כולל גם את מכירתם של ערכי היסוד של צבא העם. אם הקומבינה של ביבי עם המפלגות החרדיות תעבור, כל מי שיש לו ילד שצריך להתגייס לצבא, ידע שיש כאלה שהילדים שלהם לא צריכים להתגייס כי ביבי צריך חסינות מליצמן ודרעי. ליברמן, לא התחייבת שלא תשנה אף אות בחוק הגיוס?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר