חוקרים: אחוזי הגירושים עולים בסוף חודש אוגוסט

יצא לכם להכיר זוג שחשבתם כי נשוי באושר וביום בהיר, השכנה הכל יודעת שלכם חשפה כי הם בדיוק התגרשו? זה עצוב מאד, אך לעתים אין ברירה. למה זה קורה יותר דווקא בחודשים מרץ ואוגוסט? (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי הסטטיסטיקות המוכרות, זוג אחד מתוך ארבעה במדינת ישראל, עתיד, למרבה הצער, להתגרש. כמו כן, במהלך השנים רק חלה עלייה באחוז הגירושין בארצנו הקדושה. נכון, במגזר החרדי התופעה פחות נפוצה, אך גם אצלנו חלים סדקים באידיליה המשפחתית ויותר ויותר זוגות עושים את הצעד המשמעותי בדמות פירוק החבילה.

גם מעבר לים, המגמה הזו צוברת תאוצה ומהווה מושא לאינספור מחקרים מרתקים בתחום. אחד מהם עוסק בתזמון. לדברי חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, זוגות נשואים נוטים יותר להתחיל לקדם תהליך של גירושין בסוף פרק זמן של חופשה כמו הארוכה הזו בסתיו, לאחר החגים, או בקיץ.

וזו הסיבה: אנשים נוטים להיכנס לתקופת החגים עם ציפיות כי זמן איכות משותף הוא התשובה לכל הבעיות במערכת היחסים שהם מתמודדים עמן. אבל כאשר הם לא מצליחים למצוא תיקון ופתרונות - וחופשה לא עונה על הציפיות האלה - הם חוזרים מאוכזבים ומוכנים לסיים את פרק הנישואים בחייהם.

לגבי העיתוי של מרץ / אוגוסט, זוגות זקוקים לזמן כדי להעסיק עורך דין ולהסדיר את העניינים הכספיים שלהם (ולכן יש עלייה במרץ), אבל הם נעים מהר יותר באוגוסט, שכן רוב הזוגות רוצים לסיים עם הגירושין לפני ששנת הלימודים מתחילה (לטובת הילדים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר