תופעה מקוממת

"רצינו לראות כבאים": המשטרה: ילדים מציתים אש - סתם

גל שריפות משתוללות, הוביל את המשטרה לעכב ילדים חרדים בגילאים 10 ו-12, לזמן את הוריהם - ולהתריע בהם שיפסיקו להצית אש המסכנת את כולם • בחלק מהמקרים, הכבאים הותקפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

משטרת ישראל עיכבה היום (רביעי) לחקירה קטינים מאלעד, בחשד שגרמו לשריפות בשטחים פתוחים בקרבת העיר.

בימים האחרונים התקבלו במשטרת ישראל מספר דיווחים על שריפות בשטחים פתוחים בעיר אלעד. מבדיקה ראשונית של האירועים עלה, כי כמה קטינים תושבי העיר, הציתו על פי החשד את השטחים, רק כדי לראות את כבאיות האש מגיעות למקום ומכבות את השריפה.

בעקבות האירועים הללו, ופעילות מבצעית ממוקדת של משטרת ישראל, שוטרים עיכבו לחקירה בתחנת המשטרה קטין בן 14 ביחד עם אביו, והוא נחקר באזהרה בגין תקיפת כבאי וזריקת אבן עליו והפרעה לכבאי במילוי תפקידו.

בהמשך, עוכבו לחקירה 3 קטינים נוספים, בגילאי 10-12, החשודים בהצתה. בסיום שיחת אזהרה לקטינים ולהורים, הם שוחררו.

משטרת ישראל קוראת לציבור ההורים: "השגיחו על ילדיכם ועשו ככל שניתן כדי למנוע מהם להיות מעורבים במעשי הצתות, שפוגעים לא רק בסביבה אלא יכולים לגרום נזק של ממש למעורבים בהן".

בהודעת המשטרה נאמר עוד, כי היא "תמשיך לבצע אכיפה ממוקדת ועיקשת נגד מפרי החוק ונגד אלו הפגעים באיכות הסביבה והעלולים במעשיהם לגרום לפגיעה בעוברי אורח במקום".

תקיפת כבאים בגבעת שאול, אמש (צילום: דוברות כב"ה)

כזכור, בימים האחרונים אירעו כמה וכמה מקרים, בירושלים, באלעד ובמקומות נוספים, בהם ילדים חרדים אף תקפו את הכבאים שבאו לעשות את עבודתם.

המקרה האחרון אירע אמש בשכונת גבעת שאול בירושלים - שם, כמו בשאר המקרים, לא מדובר בילדים ממשפחות קיצוניות.

גורמים בכירים במערך כיבוי באש מסכמים ל'כיכר השבת' את המתרחש, במשפט קצר: "הכל תלוי בחינוך מהבית. אם ההורים ישקיעו בנושא מול ילדיהם - התופעה המכוערת תיפסק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר