"מוציאי לעז"

המכתב שחשף את סערת החיידרים ב'פלג הירושלמי'

רבני 'הפלג' חתמו על מכתב חיזוק למוסדות שלא לוקחים תקציבים מהמדינה, אך מספר מילים שהוסף הגר"א דויטש חשפו את המחלוקת סביב רשת החיידרים | המכתב (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"א דויטש והגר"צ פרידמן (באדיבות המצלם)

רבני 'הפלג הירושלמי' פרסמו הבוקר (רביעי) מכתב חיזוק למוסדות שהחליטו להתנתק ולא ליטול כספים מהמדינה, אלא שבסיום המכתב, נחשפים שוב חילוקי הדעות שפרצו סביב רשת הת"תים.

כזכור, לא מעט הורים פרשו מתלמוד תורה 'תפארת יעקב' בירושלים בשל טענות שהיו להם נגד ההנהלה, מה שגרם לשמועות כי עשו זאת לאחר שדרשו לקחת תקציבים מהמדינה ולהתפשר. כעת, מחזקים הרבנים את העמדה שלא לקחת תקציבים.

במכתב החיזוק, שפורסם ב'הפלס' - שזו לו ההתייחסות הראשונה למחלוקת שנוצרה, נכתב: "אחרי העלות הענן עמוד האש לפני המחנה הוסכם על ידי כל גדולי התורה שליט"א, שכל הוראותיו של רבינו זצוק"ל יישמרו על ידי ציבור בני התורה. אין צריך לומר שהוראתו הברורה שעמד עליה בתוקף, שכל התלמודי תורה ובתי יעקב שהוקמו לשמר את פח השמן הטהור של חינוך בני ובנות ישראל על טהרת הקודש יתנזרו מלקיחת כל תקציב ממשרדי הממשלה השונים המתערבים בעניני החינוך הטהור, ימשיכו בדרך זו גם להבא, ולא יהיו כפופים להם בכי הוא זה".

המכתב

על מכתב זה חתמו הגאונים רבי צבי פרידמן, רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, רבי עזריאל אוירבך, ורבי אשר הכהן דויטש.

אולם הגר"א דויטש הוסיף כאמור דברים חריפים על אלו שהוציאו שם רע על ההורים שפרשו מרשת 'תפארת יעקב' וכתב: "הדברים דלעיל פשוטים וברורים, ואוי לנו אשר קמו מוציאי לעז - כדי לחרחר ריב - והלעיזו בזדון על ציבור הורים יקרים וחשובים שליט"א ששומרים בכל מאודם על חינוך ילדיהם בדרכו של מרן זצוק"ל, כאילו הייתה מחשבה ואפילו הווא אמינא לעשות שינוי בענין זה. גם לא חששו לנפשם שעלולים בדיבתם הרעה ליתן פתחון פה למבקשי רעת הציבור הקדוש ולהחליש כוחם. וד׳ הטוב יכפר בעדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר