ברגע האחרון

פרסום ראשון: פגישת המו"מ עם יהדות התורה - נדחתה שוב

מחכים להחלטת האדמו"ר מגור: יהדות התורה, - בדרך לחתימת הסכם קואליציוני עם הליכוד - דוחה שוב את פגישת המשא ומתן שנקבעה לה להיום עם נציגי הליכוד, בשל בקשת הרבי (חדשות,חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו עם בכירי יהדות התורה (צילום ארכיון: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

פרסום ראשון: השעות הקרובות (רביעי), כך נראה, קריטיות באשר לסיום המשא ומתן בין יהדות התורה לליכוד, על חבירה לקואליציה; אך ברגע האחרון, כך נראה, מגיע מעצור נוסף.

כפי שדווח לראשונה אמש ב'כיכר השבת', ביהדות התורה נחושים לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד - אף ללא סיכומים על תפקידים בשלב זה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הפגישה שהיתה אמורה להתחיל בשעה 15:00 במשכן הכנסת, בין צוותי המו"מ של הליכוד לאלו של יהדות התורה, שנדחתה לשעה 16:00 - נדחתה שוב.

תחילה אמרו ביהדות התורה כי היא נדחתה "מסיבות טכניות" בלבד, אך ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השעות האחרונות בכירים בהנהגה הרוחנית של דגל התורה ושל אגודת ישראל היו בקשר רציף עם מזכירי מועצות גדולי התורה, על מנת לאשר את מסמך חוק הגיוס שנוסח על ידי הליכוד, לקראת החתימה על ההסכם.

אלא שהסיבה לדחיית הפגישה בין הצוותים, היא בקשתו של האדמו"ר מגור לעכב את הפגישה, במטרה לעבור על המסמך ביסודיות, ולאשרו לאחר מכן רק בכפוף לתיקונים מתחייבים.

בקשה זו באה, לאחר שגדולי התורה האחרים, משתי הסיעות, כבר אישרו בשעות האחרונות את המסמך המיוחל.

פגישת מו"מ בין הצדדים (ארכיון. באדיבות המצלם)

ההערכה היא, כי עקרונית ביהדות התורה כבר היו מוכנים לחתום, עוד היום, על ההסכם הכולל את נושאי הליבה - הגיוס, השבת והגיור, אך בכיר במפלגה מפקפק בכך ומשדר פסימיות.

לדברי הבכיר, בשיחה ל'כיכר השבת', כלל לא בטוח שצוותי הליכוד יאשרו את המסמך על שלל שינוייו בכל הקשור לחוק הגיוס.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי במהלך השעות האחרונות ביקר יו"ר ועד הישיבות הרה"ג חיים אהרן קאופמן בלשכותיהם של הח"כים החרדים בכנסת.

הרב קאופמן ביקש לעגן בחוק את מעמדו של ועד הישיבות כגוף היחיד שמוסמך להעניק דיחוי לבני הישיבות, זאת על רקע עתירה בעבר של קנאים לבג"ץ בניסיון לערער את מעמדו של ועד הישיבות. יצוין כי ב'ועד הישיבות' סירבו להגיב לדברים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כבר למעלה משעתיים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, אך ללא תוצאות בכל הקשור לחתימה המתעכבת על ההסכם הקואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר