נותרו 9 ימים

"המפלגות - על צמרות העצים"; קשיים בהרכבת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה להרכיב את ממשלתו החמישית, ותשעה ימים לפני תום המועד האחרון הוא התבטא: "מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אות המפלגות לקרקע המציאות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם / פול - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה להרכיב את ממשלתו החמישית ותשעה ימים לפני תום המועד האחרון, התייחס נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית לקשיים ואמר: "מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אות המפלגות לקרקע המציאות".

לדברי נתניהו: "לצערי מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אותן לקרקע המציאות, כדי שנוכל יחד להקים ממשלה חזקה ויציבה למדינת ישראל, שתמשיך להוביל את המדינה לשיאים חדשים".

הנושא העיקרי שגורם לקושי להרכיב את הממשלה הוא חוק הגיוס, ש"ס ו'יהדות התורה' דורשות שינויים מהותיים בחוק, אך יו"ר 'ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן מתנגד לכל שינוי ודורש שהחוק יאושר כפי שהוגש על ידי משרד הביטחון.

ראש הממשלה מתייחס לחוק הגיוס בראיון ל'כיכר השבת'

כזכור, בשבוע שעבר האשימו בש"ס את 'יהדות התורה' שהתנהלותה הובילה למסב המסובך. לדברי בכיר בש"ס ששוחח עם 'כיכר השבת': "הבעיה העיקרית היא, שש"ס מצליחה להתקדם במו"מ, לעומת יהדות התורה - וזה בגלל שאין בה קול אחד מכריע.

"כל תת-סיעה וחצר אצלם מושכת לכיוון אחר", מאשים איש ש"ס. "הם חושבים שיש להם את כל הזמן שבעולם, וזה כל כך לא נכון".

לדבריו: "היה חודש לפתור את כל הבעיות, רק חוסר תיאום פנימי אצלם גרם למצב בו אנו נמצאים כעת".

הבכיר חשף כי: "בשבועות האחרונים הצלחנו להגיע להסכמות עם אביגדור ליברמן על שינויים חשובים ב'חוק הגיוס'; למרות כל הדיבורים שלו בחוץ, השגנו את רוב הדברים שרצינו, אבל ביהדות התורה לא הגיבו לרוב-ככל ההצעות הללו".

"לכן ליברמן חזר להתבצרות שלו, ש'לא משנים פסיק'", ממשיך הבכיר ומאשים. "כשאנחנו מדברים עם אנשיו, אנחנו רואים שהם לא סומכים עלינו".

לטענת הבכיר: "הגענו איתו לסוג של מתווה, והפיצול ביהדות התורה הוא שמנע ממנו את ההתקדמות המעשית; איווט לא מוכן להתקדם - במה שהוא לא יודע איך יסתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר