הדרישה - והעובדות

הדרישה - והעובדות: ירידה דרמטית בשיווק הדירות לחרדים

נתוני הביצוע הטריים של ממשלת ישראל מעלים, כי למרות מצוקת הדיור הרבה בציבור החרדי, שווקו והופקדו עבורו הרבה פחות דירות מבעבר. הדרישה מהמפלגות החרדיות: קחו את 'השיכון' (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע הדרישה מנציגי הציבור החרדים לדרוש במסגרת המשא ומתן הקואליציוני את תיק השיכון, עליה דווח בהרחבה ב'כיכר השבת', נתונים הנחשפים היום (שני) מלמדים על ירידה במספר הדירות לחרדים - זאת למרות שהמפלגות החרדיות היו שותפות בקואליציה האחרונה.

ממשלת ישראל פרסמה כאמור את נתוני הביצוע של תכניות העבודה לשנת 2018, מהם עולה כי בשנת 2018 שיווקו והפקידו פחות דירות המיועדות לחרדים, מאשר בשנת 2017.

אם בשנת הכספים 2017 הפקידו 4,539 יחידות דיור "עבור אוכלוסיה בצביון חרדי", כלשון הספר עב הכרס שהופץ היום - הרי שבשנת 2018, מדובר בסך הכל על 2,500 יחי"ד.

יצוין, כי מלכתחילה עמד היעד הממשלתי על 7,200 יחידת דיור, כאשר הפקדת כ-4,500 יחידות דיור נוספות מותנית בהחלטת הממשלה להקמת העיר כסיף.

בנוסף, בשנת 2017 שיווקו 2,900 יחידות דיור למגזר החרדי, בעוד בשנת 2018 שיווקו 1,500 בלבד, כאשר הם מסבירים כי אישורן של 1,650 יחידות דיור ברכסים, שתוכננו לפרסום לשיווק ב-2018, נדחה ל-2019 בשל חסמים שהתעוררו.

כפי שכאמור דווח בהרחבה ב'כיכר השבת', עסקנים חרדים רבים, גם מדגל התורה וגם מאגודת ישראל, ביקשו לאחרונה מהמפלגות החרדיות, כי ידרשו במסגרת המו"מ הקואליציוני את משרד השיכון, ויתחילו לפעול על מנת לפתור את מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי.

בין היתר הם התרעמו על העובדה כי סגן השר יעקב ליצמן מתעקש על משרד הבריאות, במקום לסייע לציבור מצביעיו ב'שיכון'. סגן השר מאיר פרוש אף סיפר, כי פנה בנושא אל ליצמן - שהתעלם מבקשותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר