משבר חוק הגיוס

'דגל' ו'אגודה': "לא נסכים למכסות ויעדים"

ב'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' מבהירים כי לא יסכימו לשבת בממשלה שתעביר חוק גיוס הכולל מכסות ויעדים: "גם הצעה זו היא חלק מההסתה כנגד הציבור החרדי " (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן ומקלב, ארכיון (צילום: צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

בשעה האחרונה (מוצ"ש) הגיעה לשולחם של חברי הכנסת החרדים "מתווה ליברמן", לפיו חוק הגיוס שהוצע בכנסת הקודמת המדבר על מכסות ויעדים יאושר בכנסת הבאה, ובזמן ההצבעה ייעדרו חברי הכנסת החרדים מהמליאה. בדיקת 'כיכר השבת' מעלה כי בקרב המפלגות החרדיות קיימת התנגדות חריפה למתווה.

על פי הדרישה של 'ישראל ביתנו', יוכנס להסכם הקואליציוני סעיף, שחוק הגיוס בנוסח המקורי יעבור בקריאה שנייה ושלישית. ליברמן מציע כי הח"כים החרדים ייצאו מן האולם בזמן ההצבעה בדיוק כפי שעשו בהצבעה בקריאה הראשונה.

בנוסף דורש ליברמן כי יתר מרכיבי הקואליציה יתחייבו לתמוך בנוסח המקורי. ח"כ בכיר ב'אגודת ישראל' שוחח הערב עם 'כיכר השבת' והבהיר: "מועצת גדולי התורה החסידית נתנה הוראה ברורה, אגודת ישראל לא תשב בממשלה שתעביר את החוק של ליברמן, מדובר בחוק שלראשונה מדבר על מכסות וגיוס בחורי ישיבה במידה ולא עומדים ביעדים. נעדיף לשבת באופוזיציה".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הבהיר ח"כ אורי מקלב: "מבלי להגיב לגופה של הצעה כיוון שהיא לא רלוונטית ולא יישומית. גם הצעה זו היא חלק מההסתה כנגד הציבור החרדי בניסיון לגרום לבחירות תוך הטלת האשמה בציבור החרדי".

מקלה הוסיף: "ליברמן מסיט את דעת הקהל מרצונו לבחירות חוזרות ולפגוע בנתניהו. למרות שאין כל הגיון ואמת בדרישתו שלא לשנות פסיק או נקודה עדיין מראה כביכול הציבור החרדי הוא זה שמתעקש. 'הערכים שלו' אינם יותר גבוהים וחשובים מהערכים של הציבור החרדי". אמר מקלב.

בתוך כך ל'כיכר השבת' נודע כי ב'אגודת ישראל 'נעשים מאמצים לכנס את מועצת גדולי התורה, זאת בשל מה שמגדירים בכירים במפלגה "דיס אינפורמציה" שהגיע לידי האדמו"רים השבוע באשר לנוסח חוק הגיוס המתגבש. המסמך המדובר עליו עברו ראשי ישיבות מ'דגל התורה' ואדמו"רים מ'אגודת ישראל' עדיין לא הגיע לידי הליכוד.

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת' במסמך המתוקן דורשים הרנים להסיר לגמרי את היעדים מהחוק.

יצוין כי ב'אגודת ישראל' הצביעו נגד החוק המדובר כבר בקריאה ראשונה בכנסת, בעוד ב'דגל התורה' ובש"ס הסתפקו אז בהיעדרות מהמליאה. לעומת הקריאה השניה אז ב'דגל' וב'אגודה' הצביעו נגד החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר