אל תשכחו ואל תסלחו

איווט ליברמן גרוע מיאיר לפיד; הפסיקו את ה"דילים" איתו

ראשי המפלגות החרדיות צריכים למחוק את ליברמן מרשימת החברים, להפסיק את 'משתה היין' איתו, גם במידה ולבסוף תוקם הממשלה. איווט גרוע מלפיד • ולאן נעלמו ההבטחות ערב מינוי ליאון? (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (נעם ראבקין פנטון / Flash90)

ראשי המפלגות החרדיות צריכים למחוק את ח"כ אביגדור ליברמן מ'רשימת החברים' שלהם. ליברמן אינו ידיד החרדים. להיפך. בחודשים האחרונים הוא התגלה כאחד מגדולי אויבי הציבור החרדי. מה שיאיר לפיד לא העז - ליברמן עושה.

ביום שישי האחרון ליברמן הכליל את הציבור החרדי וטען כי אינו משלם מיסים. עזבו את זה שמדובר באשמת שווא ושקר גס; איך העלאת נושא המיסים קשור לוויכוח ענייני - לשיטתו - בנושא חוק הגיוס. אגב, איווט, שני חברך החרדים - אבי אבוחצירא ולוי אדרעי - לשיטתך, אינם משלמים מיסים?

כך קרה גם אתמול, בישיבת הסיעה. ליברמן החל לתקוף את מדיניות 'ממשלת הימין', העברת הכספים לחמאס וחוסר תגובה כואבת לארגון הטרור חמאס. ואז זה בא, שוב: "זו לא ממשלת ימין, זו ממשלת הלכה", התבטא ליברמן. והפעם גם נוסף חידוש מבית מדרשו של האיש: "בערים החרדיות היו 120 אחוזי הצבעה" - אמירה מכוערת, שקרית שנועדה להסית, שנשלפה מרפרטואר ההסתה העתיק וה"טוב".

ליברמן לא מחפש דיון ענייני, אלא רק לתקוף ולהסית נגדנו, הציבור החרדי. גם גדול אוהביו לא יצליח להבין את ההקשר בין דבריו על התשלומים לחמאס לבין 'ממשלת הלכה' וזיופי הצבעה כביכול אצל החרדים.

כאמור, אם רק היה מדובר ביאיר לפיד - ליצמן, גפני ודרעי היו מצהירים שלא יישבו איתו בממשלה בגלל השנאה, ההובלה למלחמת אחים. אבל כשמדובר לחבר לכוס היין, איווט, נראה שהחוקים אחרים. היום תסית, מחר תקבל ראש עיר.

'אבל אשמים אנחנו'. זה מה שצריכים לשנן ראשי המפלגות החרדיות. כבר בערב הבחירות ליברמן פתח במסע ההסתה. יש מי שהספיקו לשכוח את הסרטון בו השווה בין לומדי התורה הקדושה למחבלי החמאס, צמאי הדם היהודי. אז ביקשו הפוליטיקאים החרדים שלא לתקוף את איווט.

הם הסבירו שאיווט רק מדבר, ומחפש את היחס התקשורתי להסתה שלו. כעת מתברר עד כמה הם טעו. השתיקה שלהם ערב הבחירות, היא שהובילה למתקפות ההזויות של ליברמן ערב הקמת הממשלה.

גם במידה ובסופה של הסאגה הנוכחית תוקם ממשלה, וליברמן יהיה חבר בכיר בה, הנציגים חרדים חייבים לזכור לו את הדברים הקשים שהעליל על הציבור החרדי. את המתקפות ההזויות, את ההסתה ואת השקרים. נזכור ולא נשכח. יהודי חרדי אינו יכול להיות חבר של אויב החרדים, ובטח שנציג ציבור לא יוכל לשבת במרתף היין עם אויב הציבור שלו.

וכן, גם המקורבים מחצרות גדולי ישראל צריכים שלא לאפשר את כניסת איווט לתמונה אצל המנהיגים הרוחניים. גם אם זה משתלם לכם, תרתי משמע.

ולסיום: לאן נעלמו הפוליטיקאים החרדים שהסבירו לנו, שוב ושוב, בשיחות סגורות: בחירתו של משה ליאון - מקורבו של איווט - מבטיחה את חוק הגיוס. איפה אתם? כששכנעתם את גדולי ישראל שעדיף את הנציג הדת"ל על פני יוסי דייטש - באמצעות טענת חוק הגיוס, האם חלקכם ידע שמדובר בשקר - ולמרות זאת השתמש בטענה זו?

כך או כך, ליברמן צריך להבין שכללי המשחק השתנו. מי שיסית נגד הציבור החרדי היום, לא יוכל לקבל מחר ראש עיר ברוב קולות חרדים. לא נשכח ולא נסלח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר